fredag 21 januari 2011

Sömnproblem och knäppa nyheter

Jag har lite svårt att sova nu efter att T åter är på hemmaplan. Sovrytmen blir det lite si och så med. Just nu är jag klarvaken efter att ha somnat på soffan tidigare och vad gör man då? Jo, kollar på TV och surfar på nätet.

Läste på lokalblaskans hemsida om att de boende nära en skola i en mindre ort en bit härifrån är minst sagt irriterade av att få sin nattsömn störd. Nej, det handlar inte om buskörning eller något liknande utan istället om att skolklockan ringer vid midnatt. Varje natt! Inte underligt att de har fått nog. Tur man inte bor där:)

Läser om några inbrottstjuvar som säkerligen kommer att undra om de är helt smarta. Å andra sidan vilka brottslingar är det?
Hursomhelst, vid ett villainbrott i Florida så fick de med sig något som de trodde var kokain. Detta pulver snortade de helt bekymmerslöst, men det visade sig ha noll önskad effekt, för att det var askan efetr husägarens pappa och hundar!

Läser också att vinterkräksjukan, vilket äckligt namn, är värre än någonsin och nu kommer att slå till med full kraft. Tydligen har det förhatliga viruset frändrats och därför kommer fler svenskar att insjukna i år i jämförelse med förra året. Hoppas nu att man slipper det. Kanske ska jag bara umgås med hästen, för de drabbas iallafall inte av denna hemska sjuka.

Nej, nu är det dags att försöka få lite sömn innan det är dags att vakna till en ny dag.

God natt
Hoppas att tjuvarna fick sig en ordentlig tankeställare efter detta.

2 kommentarer:

Annika sa...

Det är som om du har jetlag på hemmaplan.
Håller med om att vinterkräksjuka låter så vidrigt äckligt. ÄNNU äckligare om den blivit värre. MP vi slippa den.
Tvi vale!!!
KOMISKT som bara den med inbrottstjuvarna i FLA. Där fick de, dumskallarna.
Och ja, varför ska en skolklocka ringa på nätterna??? DET får väl skolan fixa till, for crying out LOUD!!
KRAM!!!

Camilla sa...

Annika:

Jetlag måste det ju vara! Fast omvänd typ. Jag saknar att sova nära T och det är väl därför jag har såå svårt att sova.

Den där vintersjukan (kan knappt skriva namnet på eländet) hoppas jag att jag verkligen slipper. DEN vill man verkliigen inte råka ut för. Bläk!!

Värst var nog skolklockan. Tänk att blii väckt av det skrället varje natt. Jag hade blivit galen tror jag.

Kram