söndag 9 januari 2011

Lavin?

Nu har töandet kommit igång med en väldig fart här. Lite regn hjälpte till igår. Hoppas nu bara att det inte fryser för då lär vägarna förvandlas till gigantiska skridskobanor.
Igår kikade jag ut genom fönstret och rätt var det var hörde jag ett ordentligt brak. Var det en lavin? Inte precis, men snö och is på hustaket mittemot for ner med ett väldigt brak. Tur att ingen människa vistades där för då hade de nog fått ta en bil med blinkande lampor till akuten. Brakandet fortsatte med jämna rum under kvällen. På mitt tak har det inte börjat ännu, men det är bara en tidsfråga med de mängder av is och snö som ligger här.
Det gäller att hålla koll uppåt när man går ut nu.

2 kommentarer:

Annika sa...

Usch ja, det där är läskigt med snöras.
Tror väl säkert att det fryser på igen. Vidrigt med slask som fryser på...
Kunde det inte få vara kallt nu fram till mars?
Ta det lugnt därute!!
Kram!

Camilla sa...

Annika:
Ja, det är läskigt. På stan vågar man knappt gå, förutom mitt i gatan. Tur att det är mest gågator.
Min svåger krockade med bilen härom morgonen då han skulle till jobbet. Men det gick bra som tur var.
Och halkskydd kan man glömma att köpa för de är slut!

Kram