tisdag 4 januari 2011

Mer snö & bio

Igår var det ju underbart med sol och kyla, men idag är det tillbaka till det normala. Dvs snöfall. Jag tycker att det räcker nu.

Igår höll jag på att halka omkull sådär en 10 gånger när vi var på stan. Som tur var hade T att hugga tag i. Benen for som på en spratteldocka där någon drar i snöret som en galning. Ser nog rätt komiskt ut, men själv tycker jag det är allt annat än komiskt för det känns som om ryggen är i det närmaste spiralformad efter alla pareringar för att inte ramla.

Kvällen tillbringade vi i varsinn biofåtölj. The Town var filmen på duken. Den var riktigt bra tyckte vi båda. Två timmar bara flög förbi och det blir nog mer bio den här veckan. The Tourist är vi båda sugna på att se och den har premiär imorgon. Får väl se om den kommer hit innan T åker.
För övrigt verkar det komma en hel del film som jag är sugen att se, så den närmaste framtiden kommer jag nog att gå på bio en del.
Änglagård måste jag ju bara se! Bland annat.

Dags att försöka klå T i Gin Rummy, vilket jag allt som oftast misslyckas med. Desto roligare när jag väl vinner alltså.

Ha en skön dag.

Tjingeling

Inga kommentarer: