söndag 20 september 2009

Snart ar det jul....

Igar var vi pa bio. Sag Inglorius Basterds med Brad Pitt. Ett gott rad, spara era pengar om ni inte rakar vara ett extremt fan av Tarantinos filmer. Alldeles for lang och seg. Jag somnade nastan ett tag.
Nar vi kom ut fran bion passerade vi varuhuset Macy. Och vad fick jag se genom fonstret? Julgranar!!! Ja, ni laste ratt. Jag trodde att jag skulle smallla av. Nog for att jag tycker att de ar tidiga i Sverige med julgrejer, men detta tar priset!
Idag har vi fixat en ny rabatt med sten och allt. Blev riktigt bra. Tva rhododenronbuskar inhandlades och planterades samt en hel hog med lokar som jag hittade for ett tag sen.
Nej, nu ar det snart dags for lite mat.
Ha det gott.
Tjingeling

9 kommentarer:

Stef sa...

Haha jadu man ska vara ute tidigt! Snart kommer väl dom små liven med jultidningar och jag förväntar mig minsann ett luciatåg vid dörren sen...ingen kom och lussade förra året...det gjorde vi alltid när vi var små!

kram

Camilla sa...

Ja, vad sjutton hande med traditionen att ga luciatag for grannar? Det gjorde vi ocksa. Det var jattekul!
Har varken sett lucia eller paskkarringar pa evigheter.
Dags att aterinfora det tycker jag:)

Kram

Katja sa...

Vi såg den filmen förra veckan.Jag tyckte den var kanon-bra!!!! Men vi tycker ju för det mesta olika du och jag... Det är det som är tjusningen!!! ;) Kram

Camilla sa...

Katja:
Ja, hahaha det ar darfor vi passar sa bra ihop:)
Motpolerna dras till varandra.
Vi valde mellan den och en ny film med Matt Damon. Den andra hade nog passat oss battre.
Hade nog valdigt hoga forvantningar den just denna film da den fatt hogsta betyg.
Ha det gott.
Stor kram

Annika sa...

Har ingen lust att se den filmen.
Det var säkert Macys x-mas shop som stod redo. Men själva julskyltningen dröjer säkert ett bra tag än. Hoppas jag...
Minns när jag jobbade som dekoratör på Lord and Taylor. Julshoppen skulle vara klar tills i mitten av sept...Men resten slås upp efter Halloween.
Kram!

Camilla sa...

Annika:
Ja, du har nog ratt i det. Men det kanns onekligen tidigt anda att se julgranar i september!
Ha det gott.
Kram

Caroline sa...

Jodu....jag har precis vant mig vid att de saljer Halloween o lite hostinspirerat pynt i affarerna...

Caroline sa...

O...tyckte inte heller att den filmen var en hojdare. Kandes verkligen lovande...men luften gick ur tyckte jag!

Camilla sa...

Caroline:
Ja granar var val kanske anda att ta i...

Jag hade ocksa stora forhoppningar pa filmen da vi sett trailer och last recensioner. Men jag tyckte den var for lang, det hela blev fooor utdraget.

Kram