fredag 11 september 2009

Rusk

Ja, det ar val det enda som man kan saga om vadret. Blasten gor att traden vinglar fram och tillbaka och regnet piskar pa rutorna. Pa grannens tomt har parasoller, bord och stolar hamnat i en enda rora. Lage att sitta inne med andra ord.

Pa TV kor de minnesceremonin for de omkomna vid World Trade Center. I Sverige tanker man ocksa pa att detta ar dagen da Anna Lindh mordades pa NK. Lika obegripligt som att tva flygplan far in i tva byggnader som kollapsar. Lika mycket ett verk av galningar.

Jag och jycken sitter inne och myser. Hon vagrar ga mer an ett par steg utanfor dorren innan hon vander om och kutar in igen. Jag forstar henne. Ingen av oss kanner sig manade att ta nagon promenad dar man blir dyngsur efter en minut. Sa den far nog vanta till det blir uppehall.
Istallet kurar vi i soffan med en massa ljus tanda och en bra bok.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Ja, jag tycker också det är mysigt idag. Njuter av gråvädret.
Märkligt att det gått 8 år sen 9/11. Jag minns det som om det vore igår...
Allting, och hur vidrigt och overkligt det kändes. OCH hur rädd jag var länge efteråt, och kanske än...
Världen blev sig aldrig riktigt lik efter det...
Anna Lindh, så fruktansvärt det var också---Ofattbart.
Ha en fin helg!

Camilla sa...

Annika:
Precis som du skriver blev varlden aldrig mer sig riktigt lik. Det ar skrammande att ett gang galningar kan satta skrack i en hel varld.
Men om vi ger efter for var radsla har de vunnit, och det tanker jag inte unna dem.
Hoppas att du ocksa far en bra helg.