onsdag 9 september 2009

Flygande varelser


Forutom flygplanen som far over har pa lag hojd (det ar inflygning till Newark(?) harover), sa finns det en hel del andra flygande varelser. Igar sag jag en kolibri pa terrassen. Vad sma de ar! Som en tumme ungefar. Den lilla fageln sog i sig naktar fran en av vara blommor. Snacka om snabba vingslag! Dar ligger snabbaste flakten minsann i la .
Idag tror jag alla pippina har fatt spatt for det ar ett valdigt liv utanfor. Detsamma gallde ett flygplan igar som jag trodde skulle landa rakt i tradgarden, vilket liv!!
Men det kom nog ner dar det skulle. Tur det.
Tjingeling

3 kommentarer:

My Sweet Valentine sa...

Vilken tur du har med kolibrin—och att planen inte landade ovan pa ditt hus sa klart! Jag har forsokt att attrahera kolibri till min tradgard i flera ar. Jag planterade till och med specialla plantor som de sags tycka om, men de vill sig inte. =(

Annika sa...

Visst är de coola! Jag studsar nästan till när jag ser dem! De ser lite ut som stora insekter. Söta!
Så ni bor så nära Newark alltså...Jag bor rätt nära Dulles Airport här i DC området, men blir sällan och aldrig störd av planen. Antar att man vänjer sig....

Camilla sa...

My Sweet Valentine:
Ja, jag hade verkligen tur att fa se en kolibri i verkliga livet & inte bara pa Kalle pa julafton:)
Den kom och sog naktar ur en vanlig hangpetunia. Jag visste inte ens att de fanns har. Hoppas att du kan fa ialla fall en att komma och besoka dig.
Vi bor ca 45-50 min soder om Newark sa det ar ju inte direkt i narheten, men detta flyget kan ha varit storre an de andra eller fick dra pa mer kraft eller nat for det lat som bara den.

Lycka till med kolibriarna.


Annika:
Ja, de ar verkligen haftiga! Skickliga flygare ocksa:)
Vi bor ca 45-50 min soder om Newark sa det ar ju inte sa dar vansinnigt nara precis, men manga flyg far over har. Men de kanske ska till JFK vem vet.
Jag stors inte sa mycket av planen. Men ibland hor man dem verkligen. Beror kanske pa hur stora de ar & vilken hojd de flyger pa.