torsdag 17 september 2009

Ruggigt...

Idag ar det riktigt ruggigt vader ute. Regnet hanger i luften och det kanns kallt. Det ar val sadar 16-17 grader, jag vet faktiskt inte riktigt. Men a andra sidan sa tycker jag ju att allt under 24 grader ar kallt:)

Dagens planer ar faktiskt att gora i princip ingenting. Jag har malat terrassen i tva dagar. Och igar befann jag mig mest under elandet, sa idag kanner jag mig ganska stel i ryggen. Trots att Tom masserade mig efterat. Men jag maste saga att syrran ar bra mycket battre pa den biten.
Jag har ialla fall tankt att dra med jycken ut pa promenad, om det inte regnar vill saga. Just nu ligger hon i sangen och snarkar for fullt.
Sedan ska jag lasa ut boken som jag haller pa med och pyssla med lite andra smaprojekt.
Just nu kanner jag inte sadar supermotiverad men det kommer formodligen att andra sig under dagens gang.
Aterkommer sakert under dagen.

Tjingeling for nu

3 kommentarer:

mammigranten sa...

Ja, jag håller med om att det är ruggigt idag!
Fastän solen skiner så är naglarna blå och händerna iskalla.
Skrattar dock lite åt det, för tänk här blir vi glada när det bara är 25 grader i sovrummet vid läggdags, i Sverige hade man ju svettats floder vid samma temp.
Konstigt!
Men jag får säga att det ska bli härligt med höst, vackra färger, tända ljus, lite sprakande brasa (även om den går på gas) och regniga dagar.
Kram

Katja sa...

Stackars dig som har det kallt och ruggigt!!!! Här på Öland skiner iaf solen nästan hela tiden! När du kommer hem är det ju den mörkaste tristaste tiden enligt många... Jag älskar november-mys!!! Då tänder vi ljus och dricker vin hemma hos mig!!! Kraaam

Camilla sa...

Mammigranten:
Nu kom faktiskt solen (typ 11.30) sa det blir en tur med Sadie trots allt. Varken hon eller jag gillar regn:) Men det ar ingen varme trots att den stackars solen sakert gor sitt basta. Sa det blir att slanga pa en av Toms trojor.
Hemma i min lgh har jag alltid minst 25 grader. Beror pa att jag har taklgh och att all varme kommer uppat. Smidigt formig som alltid annars fryser. Kan bli lite val varmt pa sommaren. Som varst i somras hade jag 34 grader! Det var svettigt minst sagt.
Men nu kommer ju tandaljus perioden. Och jag har manga, minst 10 tanda varje kvall.
Ha det gott & njut av hosten.
Kram