fredag 11 september 2009

Rusk uppdatering

Fy vad det smaller och later har. Tror att huset snart ska bli traffat av nagot som virvlar runt i luften. Men jag har varit runt utanfor huset och plockat undan allt som kan yra runt. Grannnen daremot har inte gjort det och kommer inte att bli hyperglad nar hon kommer hem. Hela utemoblemanget har fart runt hela baksidan med forodelse pa vaxterna som foljd. Funderade pa att kila in dar och gora en insats, men jag var nastan dygnsur sa det fick faktiskt vara. Dessutom var jag tvungen att plantera om en kruka med vaxter som hade valt. Jord och vatten i kombination blir valdigt geggigt, sarskilt nar hundskrallet bestamde sig for att hjalpa till.
Far val skaffa en regnkappa till doggen sa att hon vagar sig ut dar det inte finns tak. Hon star mest och tittar pa mig med en blick som sager:"om du tror att JAG tanker ga ut i det dar far du allt tanka om". Jag for min del kanner mig inte sa lockad att traska ut utan paraply eller regnkappa. Paraply verkar foresten helt meningslost i blasten, om man inte vill att det ska forvandlas till en svamp vill saga. Dessutom snodde T med sig det till jobbet.
Men vara nya buskar maste alska regnet. Och jag slipper vattna, sa nagot positivt ar det allt:)

Inga kommentarer: