onsdag 9 september 2009

Helgen som gick

Har i det stora landet i vaster har det varit langhelg. Typ som 1:a maj. Men utan demonstrationer. Kanske de borde gora det mera har. Sarskilt i NJ dar en hel hog med politiker ar genomkorrupta. Harvan som nystades upp for ett tag sen har det varit markligt tyst om nu. Undrar vad som hande med det egentligen. Den som lever far se.

Helgen var full av aktivitet. I fredags kvall var vi ute och at med grannarna tvars over gatan. Valdigt trevligt hade vi. God mat, massor av prat & skratt. Aven bandet som spelade var bra. Det ar skont nar det klickar sa med folk omedelbums, det hander ju inte dagligen precis.
Men jag maste saga att alla grannar har ar valdigt bra.

I lordags var vi med grannarna, pa andra sidan staketet, pa baseball. Vi sag Staten Island Yankees (som ar farmarlag till NY Yankees) kla ett lag fran Vermont. Rena utklassningen faktiskt. Bilden blev inte den skarpaste upptacker jag nu, men det far ni sta ut med. Blev val lite val uppspelt efter att ha vrakt in en massa mat. Grannen har sasongsbiljetter och da ingar mat & dricka sa mycket man bara orkar. Det staende skamtet for kvallen var fragan om man var hungrig. Jag var sa matt att jag holl pa att spricka.


Stadion lag jattefint med utsikt over Manhattan. Vadret visade sig fran sin allra basta sida och nar solen gick ner var det som guldstank i fonstren pa en del skyskrapor pa Manhattan.
En mycket bra kvall helt enkelt.

Pa sondagen hade vi (jag) tankt att bara ta de lugnt. Men ack vad jag bedrog mig. Ut kommer T slapande pa en massa penslar och farg. Dags att mala grunden pa huste samt skorstenen. Den sistnamnda fick T ta hand om. JAG tankte absolut inte klattra upp pa nagot tak! Sa jag holl mig pa markniva istallet. Och tur var nog det, for efter ett par timmar i gassande sol blev jag helt yr i knoppen och var tvungen att uppsoka skugga ett tag.
Men det blev valdigt fint nar det val var klart. Som beloning for vi ivag till en italiensk restaurang och at middag. Portioner i megaformat, men valdigt gott. Jag bestallde kalv och T lax. Mums.

I mandags tog vi en tur till Ikea for att handla det som vi missade forra gangen. Och dar hittade jag dem, krukorna. Sa nu ar alla krukor likadana, det gillar jag skarpt:)
T ar helt salig och springer ut pa kvallarna for att kolla in fonstren med vaxter och lampor. Och jag kanner mig som varsta proffsinredaren (hmmm..). Inget markligt tycker jag, men han ar alldeles lycklig over hur bra det blev. Sa har ju alla svenskar det dar hemma i fonstren. Har ar det hur exotiskt som helst. Fast jag maste saga att det ser bra mycket trevligare ut an alla dessa fordragna gardiner eller persienner och kolmorkt, som alla andra har.

Nej, nu ska jag ta en runda med jycken innan det borjar regna igen. Sen ska jag nog lasa och bara lata mig.

Tjingeling

1 kommentar:

Caroline sa...

Ja men da har du nastan varit runt hornet fran mig da...kul!