torsdag 17 september 2009

Ankan som blev en gam

Laste ett inlagg av Annika om lilla fru Anna Anka i Svenska Hollywoodfruar som gar pa TV3 i Sverige. Dar verkar debatten om henne rora upp hoga vagor, atminstone pa Aftonbladet. Men jag antar att det ar likadant overallt. ALLA har sakert en asikt om denna kvinna.
Sa efter att ha last och kommenterat pa Annikas blogg sa tankte jag att jag maste ju se elandet. Sagt och gjort. (Internet ar ju helt fantastiskt, som att det gar att kolla pa TV hemma fast man ar borta, eller hur?)
Jag var ju tvungen att se vad hon var for en typ helt enkelt. Om hon verkar vara den jag tror. Och mycket riktigt mina farhagor besannades. Bruden ar helt blast, enligt min mening. Noll empati och forstaelse utan mest gnall om hur jobbigt det ar att t ex packa for att aka pa alla resor som de maste gora. Men herregud, manniskan har ju en hel stab med folk! De kan val packa at henne!
Hennes kommentarer om att kvinnor maste gora allt for att behaga mannen hor ju hemma pa stenaldern.
En annan grej som retade upp mig rejalt var nar hon och maken Paul skulle dra ivag till Atlantic City for nagon show. Dar har manniskan mage att kritisera hans fans!! Men halla, vem tror hon betalar for deras livsstil?? Inte hon ialla fall den saken ar ju klar som korvspad. Det, om nagot, bevisar att denna varelse inte har fattat ett smack.

Nu finns det ju tva andra kvinnor med i denna serie ocksa. Och de verkar ju vara mer "grounded". Sarskilt denna Maria (tror jag hon heter) som var sa himla orolig for nagot som hon sagt om en god van. Nu loste det sig till det basta, men som hon sjalv sa att hon lart sig en laxa och aldrig mer skulle tala illa om nagon som varit i hennes hus.
Kanske borde fru Anka ga en liten kurs i respekt hos denna kvinna.
Sjalv tycker jag att fru Anka borde byta namn till fru Gam.

Tjingeling

8 kommentarer:

Annika sa...

HAHA, ja vilket program!!
OCH sen; låt oss prisa nätet! Tänk att vi kan sitta och titta på tv3 (o alla andra kanaler) här!
TACK!!!!
Otroligt.

JAPP, jag håller med DIG!! ATT höra hennes svada och elakheter mnot fansen fick det att vrida sig i magen...att hon KAN!! Det är ju dom som betalar hela hennes liv!
En kompis till mig sa att man borde skriva ngt på Paul Ankas fan-sida...Visa fansen vem AA är.
Att AA ens törs säga detta om fansen. DET bevisar bara hur korkad hon är.

Hålldam, lyxfnask...
man blir RÄDD!!!

KRAMAR!!!

My Sweet Valentine sa...

Jag har last massa om den dar Ankan, men nu maste jag nog ta och titta pa det programmet. Jag sag nagra bitar pa Aftonbladet, och det var det forfarligaste jag har sett. Och hon ar fran Skane som jag! Usch va jag skamms.

Camilla sa...

Annika:
Jag haller med dig. Hon ar inte ens pinsam utan helt enkelt helpantad. Hur man kan saga sa om hans fans ar ju helt otroligt! Bevisar bara pa 0% IQ. Hon kan ju inte skryta med EQ heller sa jag vet faktiskt inte vad hon skulle tankas vara bra pa. Sex kanske?

Ja du milde. Ska bli intressant att folja diskussionerna om denna anka/gam.

Ha det gott
Kram

Camilla sa...

Anna:
Jag sag ocksa lite pa Aftonbladet, men jag var bara tvungen att kolla pa TV3 for att se om det verkligen stamde. Och jag kan saga att hon ar annu varre i serien, tyvarr.
Ja, man skams verkligen for henne. For hon sjalv verkar inte ha vett att gora det.

Stef sa...

Åhh jag håller med fullständigt!!! Jag blev helt fast i programmet, men jag tycker mycket bättre om dom andra två damerna som är med i showen. Anna Anka skämmer bara ut sig själv och sin man...och kan du tänka dig om amerikanerna hade fått se showen översatt till engelska?! Jag tror inte det hade blivit en hit för fru Anka!

Ha det bra därborta!

Camilla sa...

Stef:
Ja Ankan ar ett kapitel for sig i denna serie. De andra tva skulle jag faktiskt kunna tanka mig att umgas med. Men Ankan... jag far rysningar av bara tanken.
Precis som du tror jag inte att en visning i USA hade blivit nan hit for henne precis.
Ha det gott.

Kram

Caroline sa...

Ja...det har varit lite svart att undga hela debatten om Mrs Anka. Har ocksa tittat pa det...min syster sa att jag var tvungen!hehe!
Jag haller med vad alla sager...men det som stor mig mest pa Mrs Anka ar som du sa att hon har noll empati for nagon. Ingen respekt for sina medmanniskor......hon sager inte Please eller Thank you till nagon. Ar det inte sant man far lara sig nar man ar liten???
Men nu kan man ju inte sluta att titta pa programmet....man vill ju veta vad hon sager har nast??

Camilla sa...

Caroline:
Jag blir ocksa nyfiken och maste folja for att se vad Ankan hittar pa harnast. Som tur ar sa ar det ju bara 4 avsnitt.
Antar att vi kommer att fa mer serverat av denna varelse.
Kram