fredag 4 september 2009

Helgplaner

Har precis avnjutit en kopp kaffe pa terrassen pa baksidan. Solen har kommit dit och det var sa himla skont.
Den har helgen ar det ju langhelg har och vi har en del inplanerat. Ikvall ska vi ut och ata med grannarna tvars over gatan. Det ska bli kul. Tydligen har de livemusik pa det stallet sa det kanske blir riktigt bra drag.
Imorgon har vi blivit medbjudna pa baseball i New York av en annan granne. Massor med mat och dricka tydligen, och allt ar gratis! Inte illa.
Pa sondag ska vi nog mala lite. T ska mala skortstenen och jag sjalv haller mig pa markniva. Dvs, jag ska mala grunden pa huset:) Terrassen ska vi ocksa mala. Nu har den nagon hemsk rod farg. Och kanner jag T ratt sa kommer detta ocksa att ske i helgen. Inte mig emot for jag tycker att det ar ratt kul att mala.

Pratade lange med basta kompisen K igar. Tack gode gud for telefonkort! Det var mysigt. Jag saknar dig vet du. Tycker att du borde komma hit pa lite rekreation och shopping. Eller ja, det ar ju samma sak:) Stor kram.

Slangde ett oga pa grasmattan nar jag var ute. Jag tror banne mig att det ar dags att klippa den igen. Det verkar som om graset har vaxer ovanligt fort. T fick for sig tidigare att han nog skulle slanga pa godning. Det satte jag som val var stopp for. Da hade val hundstackaren fatt utrustas med styltor for att ta sig fram & jag hade fatt klippa graset en gang om dagen.

Vad mer som hander i helgen har jag ingen aning om an, men vi tar det som det kommer.
Vi bara njuter av att vara tillsammans och mar sadar oforskamt bra. Vi och vovven:)

Tjingeling

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Tack så jättemkt för vykortet! Fick ett stort, stort leende på läpparna som varade ett bra tag! Härligt att läsa att du har det bra over there! Saknar dig! När kommer du hem till Svea Rike igen? Känner stort behov av en tjejhelg! =) Ha det så bra! Kramar!//Marie

Katja sa...

Tack för kortet!!! Saknar dig massor!!! Här hemma händer både det ena och det andra.. Ska till Keit i Sthlm på fredag, för att vara en natt på hennes nya lantställe. Vi ska plocka kantareller, dricka vin och babbla... Sån´t som vi brukar göra!! Skulle mer än gärna kommit över för lite shopping och prat i kvadrat. Nästa gång!! Stor KRAM :) Katja