tisdag 1 september 2009

Mitt storsta fan

Detta ar min "skugga" eller mitt storsta fan. Sadie heter hon och gillar inte alls att bli fotad, men gillar mig valdigt mycket:) Oftast vander hon bort huvudet nar kameran kommer fram sa att det blir nan slags profil bild. Hon kanske tycker att hon gor sig battre i profil, vad vet jag. En sak ar saker, nagon hundmodell lar hon aldrig bli:)

Nu ska vi ut och sola lite. Sadie fick vara inne medan jag klippte graset. Det gar ju inte att ha en hund med som mer eller mindre attackerar grasklipparen.
Ikvall blir det grillning och innan dess ska jag smorja in hela mig med myggolja for de sma rackarna ar hemska. Syns inte, hors inte men betten kliar nat vansinnigt. Tur att de bara verkar bitas pa fotterna.
Jag som aldrig blir myggbiten hemma ser ut som en naldyna nu. Nagon som har bra tips pa anti-kli medel?

Tjingeling


2 kommentarer:

SweFlo sa...

Köp en tub med Benadryl-kräm på tub! Den har antihistaminer i sig och är det enda jag tycker funkar. Den gräna, extra strength, 'r bäst. Finns som generic hos de flesta apotek eller varuhus med, typ Target. Kallas då anti-itch creme, kolla bara att dte står "same as Benadryl" eller nått. Inte kul med kli. Kan vara "No see ums" med, små racakre som kliar som myggbett...

Camilla sa...

Sweflo:
Tack snalla. Ska ge mig ut och kopa det. Har provat allt fran vinager till gud vet vad.
Och ibland haller kliet pa att driva mig till vansinne