fredag 24 februari 2012

Vårvärme

Redan fredag och idag väntas det nog bli ungefär samma temperatur som igår. Då var det nästan 10 grader varmt här. Helt galet med tanke på att det är februari.
Snön har smält i rasande takt och nu är det i princip bara snö kvar där det är skugga eller stora snöhögar. Jag måste säga att jag inte sörjer direkt. Men å andra sidan så vill jag inte ha vår riktigt än. Fast nu gäller det att passa på att njuta så länge det varar. Och jag ser fram emot att kunna använda mina nya skor som jag köpte när jag var hos T.


Jag blev särskilt glad över att kunna hitta ett par stövlar som passade i skaftet, till ett vettigt pris dessutom. Alla tre paren för 900 pix hos Nine West. Sånt gillar jag verkligen. Har nog aldrig någonsin handlat så mycket på rea i hela mitt liv.

Apropå rea så är ju bokrean i full sving här. Jag var ute och tittade lite häromdagen men jag måste säga att jag tycker att årets bokrea är ganska skral faktiskt. Jag gör väl som vanligt och fortsätter mitt spanande i bokhandlarna om några veckor då bokrean går in i andra andningen och man kan göra riktigt bra fynd.

Nej, nu har jag inte tid att sitta här och filisofera.

Ha en bra fredag.

Tjingeling

Udate: Nu har den lilla prinsessans namn avslöjats och hon kommer att heta Estelle Silvia Ewa Mary. Hertiginna av Östergötland blev hon också. Jag tycker nog att hon kunde ha blivit hertiginna av Öland, men det är min åsikt. Däremot tycker jag att Estelle är ett fint namn.

8 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Fina skor!! Nine West är jättebra. vi har en av deras outlet stores nära oss, så det är perfekt.

Glad för att ni får mildare nu och sol,det har vi varit bortskämda med här ett tag nu. Men just idag är det grått och snö ;)

Jag börjar vänja mig vid Estelle, tycker det känns annorluna och "i tiden". Det är roligt att läsa alla reaktioner. Jag tror det blir bra!

Ha en skön fredag!

Kramar

Camilla sa...

Lotta:

Tackar! Jag köpte dem på Nine West outlet. Jag hade nog kunnat köpa fler, men var tvungen att sätta stopp någonstans;) Så himla bra påfund! Hittade en del på GAP också.

Det är skönt att bli av med is och slask nu.

Estelle tycker jag är fint. Jag hade nog tippat på Josephine annars.

Kram

Annika sa...

Tycker namnen är urlarviga...
Sorry!
VAD är det att välja då det finns sååå mkt vackra namn?
Nej, tummen ner :-)
Men tur att vi alla tycker olika.
Estrella :-)
Jag trodde på Astrid, eller Eleonora.

Nej, men vad BRA att du fyndade så mkt!!
YAY!!
Man blir verklgien glad att sånt!
heja!

Kram!

Camilla sa...

Annika:
Min favorit är Josephine, men nu ville de ha något annat. Jag kan väl tycka att Silvia var ok, men de andra..ja det kan diskuteras. Estelle har jag alltid gillat så det var helt ok för mig. Men Ewa. Kom igen. Hon är en prinsessa och tronarvinge och inte vilken unge som helst.

Jag älskar att fynda och det enda ställe jag kan göra det är i USA:)
Vissa grejer var 80% off.

Kram

mammaxtre sa...

Synd är det allt om barnen i Stockholmsläns som får ett sportlov utan snö. Vår i februari verkar skumt, det blir nog vinter igen. Ingen ide att ta ut ngt i förskott :-)

Ha en fin lördag

Camilla sa...

mammaxtre:
Lagom till i måndags, då sportlovet körde igång här, började det att regna så snön försvann. Trist för kidsen.
Jag hoppas verkligen inte att vintern återkommer:)

Kram

Swedish Army Wife sa...

Jag gillar namnet! Kul att det blev så mycket löpsedlar över det :)

Fina skor, jag har fortfarande inte vant mig vid dollarn utan tycker allt känns billigt fortfarande (så jag shoppar alldeles för mycket haha).

Camilla sa...

Helena:

Jag gillar att namnet var helt oväntat, och dessutom tycker jag faktiskt att det är fint.

Tack! Jag älskar skor och jag har med åren blivit väldigt prismedveten. Och att få alla för 900kr var verkligen ett riktigt kap. Här hittar man ju knappt ett par stövlar på rea för samma pris. Så jag fick ju mer eller mindre skorna på köpet:)

Kram