fredag 17 februari 2012

Positivt & negativt

Okej vi börjar med det positiva för att hålla en positiv attityd inför helgen:) Och det är att paketet som T skickade den 6 feb nu äntligen har kommit fram! Jag ska hämta det imorgon, och då blir det lördagsmys extraordinaire. Massor av Lay's BBQ chips och samtidigt sluka en massa magasin och skvallertidningar som han har skickat. Åhh, jag ska ligga på soffan hela dagen och bara njuuta:)

Det negativa är väl att bensinen här i moderlandet nu för första gången någonsin i världshistorien kostar över 15 kr litern!! Jag tycker att det är dags att regeringen sänker skatten på drivmedel. Som det är nu så är ju skatten mer än 70% av bensinpriset. Det är helt vanisnnigt med tanke på att den där skatten inte på långa vägar går tillbaka till förbättringen av våra vägar. Om det vore så skulle vi ha vägar där folk inte behövde dödas på våra motorvägar.
Sänk bensinskatten!!

Nu har jag inte tid att sitta här och knappa för nu är Skavlan igång. Och min favvo Babben Larsson är gäst. Det måste jag ju se.

Tjingeling

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Paket!!

Så läckert. Vad gulligt av T att skicka till dig. Det var verkligen ett positivt inslag.

Bensinpriserna i Sverige är skrämmande höga. Det inspirerar inte att ta bilen och köra en långtur direkt.

Nu ha jag precis sett Skavlan och Babben. Vad skön hon är!!

Kram och hoppas du fortsätter att känna dig piggare.

mammaxtre sa...

Bensinen är galet dyr, så trist för plånboken. Tänker att meningen nog är att vi ska skota bil och åka kommunalt istället. Tankar som nog fler än jag funderar på.

Ha en fin söndag

Camilla sa...

Lotta:

Jag älskar att få paket:) Blir helt galen och vill genast riva upp det för att se vad det är. T har skickat många paket till mig under åren. Det gillar jag:)

Visst är hon härlig, Babben?! Jag läste hennes bok, Jag vägrar dö nyfiken. Den ska du läsa:)

Kram