onsdag 22 februari 2012

Romantiska platser

Idag ska det handla om romantiska platser. Så det är väl bara att köra på.

Sanary sur mer i Provence som jag besökte i höstas måste nog höra till en av de mest romantiska platser som jag besökt. Det var ju synd att T inte var med för då hade det verkligen varit perfekt.


Då hade vi kunnat bo på det här lilla hotellet precis vid den ena stranden. Vem vill inte vaggas till sömns av vågornas brus eller bara sitta på balkongen och titta på stjärnorna? Det hade jag gärna gjort och det är en plats som jag gärna skulle kunna tänka mig att återvända till.

En annan romantisk plats är Prag. Åhh, vilken underbart vacker stad!



Staden är hur romantisk som helst och hela tiden är man omgiven av byggnader som känns som tagna ur en sagobok. Massor av små vindlande gator och en mängd bra restauranger. Att bara promenera runt är som att förflyttas till en helt annan värld. Och den ska helt klart upplevas tillsammans med den man älskar.


Sist men inte minst så tycker jag att den mest romantiska plats som jag varit på med T måste vara stranden i Fort Lauderdale. Just där vi bodde var det hur mysigt som helst med små mysiga restauranger där vi satt utomhus med utsikt över havet och åt en fantastiskt god middag. Som avslutning tog vi en promenad tillbaka till hotellet med skorna i hand och fötterna i vattenbrynet med stjärnorna på natthimlen. Helt underbart! Det kunde förvisso ha varit på vilken ö som helst i Karibien.



Detta är mitt bidrag till ämnet romantiska platser. Hoppas att ni blir lite sugna på att besöka nya platser eller återbesöka era favoriter igen.

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Ja, jag blir jättesugen!!

Å vad fint med både Frankrike, Prag och så lite Florida...dax för en romantisk tripp känner jag.

Jag såg fram emot ditt inlägg, jag vet att du tycker om att resa och att du har varit på så många platser!

Kramar

Camilla sa...

Lotta:

Bra att du blir ressugen!

Jag måste erkänna att det mer eller mindre låste sig för mig då jag skulle välja ut några ställen. Det var så många jag ville ha med.
Jag glömde ju Kalmar och Öland.
Ja, du förstår. Sedan sprack planen att få iväg inlägget på förmiddagen men det körde ihop sig.

Jag får nog skriva lite mer om resor och resmål eftersom jag verkligen tycker att det är intressant.

Kram

Annika sa...

Jag med!
Jag vill också till den platsen i Frankrike!
OCH till Prag.
Florida ska jag snart till.
Det är mkt vi inte hann med att skriva om på detta tema. Tror vi får göra om det hela!
:-)
Kram!!

Camilla sa...

Annika:

Du har helt rätt att det var mycket som vi inte hann skriva om: jag fick en helknäpp i skallen där det bara snurrade:) Lätt panikslagen fick jag ihop några rader ialla fall.
Jag håller med om att vi måste göra om det hela:)

Kram