måndag 20 februari 2012

I punktform

Helgen kom och gick och dagens inlägg blir i punktform.

  • Uppfinningsrikedomen hos våra kära grannar i väster, norrmännen, verkar det inte vara något som helst fel på. Eller vad säger ni om mannen som blev stoppad av polisen med 3 renar i baksätet och 2 i bagagen? Ingen av renarna i baksätet hade säkerhetsbälte. Bara det borde väl ge böter tycker man.  En annan norrman hade en kossa i bagageutrymmet. Ja, vad ska man säga?

Bilden är lånad från Aftonbladet.

  • I lördags var det ju dags för begravningsgudtjänsten för Whitney Houston. Direktsänd även på den här sidan Atlanten. En massa fina tal och musik. Men allra finaste talet tyckte jag att Kevin Costner höll. Det märktes att han verkligen tyckte om henne och var djupt berörd av hennes bortgång. Ett tragiskt slut för en fantastisk kvinna med en röst som inte kunde lämna någon oberörd.
    Tack Whitney för alla de underbara låtar som du har förärat oss alla med och som alltid kommer att finnas kvar.

  • I lördags var det åter dags för Mellon igen. Som ni vet så bojkottar jag ju denna tävling sedan förra året då bottennappet var Babsans deltagande. Men i lördags jag råkade väl få på det hela lagom till att bidragen som gick direkt till final presenterades. Och jag höll nästan på att ramla ur soffan när det visade sig att Björn Ranelid och den där tjejen som sjöng (det är väl ingen som kommer ihåg vad hon hette?) gick direkt till final!! Men vad sjutton? Jag insåg att förra årets beslut att dumpa tävlingen var helt rätt.
    Ranelid struttade runt som en tupp på scenen så solbränd att han nästan såg orange ut. Att han sedan uttalade sig i tidningen att han var som Zlatan fick mig verkligen att undra om inte karln drabbats av hybris.
    Hur ska detta sluta återstår att se.

  • Igår var jag hemma hos den ömma modern på söndagsmiddag. Väldigt gott och trevligt måste jag säga. Lite experiment med maten, som hon ofta ägnar sig åt;) Men igår var det fullt ätbart. Det finns gånger då vi har fått åka iväg och köpa en pizza då hon testat något nytt recept som inte visat sig vara någon höjdare.
Vaknade innan 06 nu på morgonen och för att starta dgaen på bästa vis sitter jag här med en kopp kaffe och boken redo bredvid som jag ska fördjupa mig i så fort jag har avslutat detta inlägg.

Hoppas att ni får en riktigt bra början på veckan.

Tjingeling

3 kommentarer:

Annika sa...

SÅ kul detta att följa mellon via bloggar och facebook. Själv tittar jag inte. DET är inte samma grej att sitta ensam på andra sidan Atlanten och glo.
Mer än halva nöjet är att se den i Sverige då "hela" landet tittar.
Men Ranelid driver verkligen upp känslor. Vissa gilalr hon honom SÅÅÅ! Andra inte alls.
HAHA!!
Missade hela begravingen. Lite tråkigt, och dumt av mig, förstår jag.
Jag har bara sett brottstycken ifrån den.
Trevligt med god middag hos modern :-)
KRAMAR!!

Charlie sa ... sa...

Trevligt att läsa dina punkter! Har förstått att Melodifestivalen engagerar hela landet (nästan ;)

Ranelid...var det parodi eller var det specialskrivet för honom?

Jag såg Costners tal på YouTube. Fint!

Kramar

Camilla sa...

Annika:
Jag har alltid kollat på Mellon innan. Och roligast var det att se det med min vän Marie som är ett riktigt mello-fan. DET var en upplevelse:)
Men Ranelid, jag vet knappt vad jag ska säga. Men det var inte min grej alls.
Det var synd att du missade begravningen eftersom den var så annorlunda.

Kram


Lotta:
Ja du, mellon engagerar ska du veta. Och Ranelid mitt i smeten stolt som en tupp. Han hade skrivit texten till låten. Det måste bara ses det är allt jag kan säga.

Kevin Costner var väldigt ledsen och hade flera gånger svårt att fortsätta sitt tal. Jag tyckte att det var fint.

Kram