torsdag 23 februari 2012

Det blev en liten tjej

Dagens absolut största nyhet, alla kategorier, är att Sverige har fått en ny liten prinsessa.
Daniel höll en liten presskonferens nu på morgonen och var märkbart rörd. Inte alls så konstigt tycker jag utan mer väldigt fint att se.
Nu kommer Svensk Damtidning att få bråda dagar tro mig. Det finns nog inte en enda sida i den tidningen som kommer att handla om något annat.

Vad den lilla prinsessan kommer att heta är det just nu ingen som vet, ja förutom föräldrarna möjligen. Det återstår att se. Först ska det idag kl 12 skjutas salut med 42 kanonskott för den lilla framtida tronarvingen.

Solen skiner från en klarblå himmel men det blåser som sjutton. Så det gäller att hålla i hatten när man går ut idag. Min agenda för dagen är fullspäckad så här lär det bli full fart hela dagen. Men jag startar lite lugnt med ett par koppar kaffe.

Ha en bra dag.

Tjingeling

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag var med online!

En liten prinsessa, lovely.

Kram!

mammaxtre sa...

Vårkänslor idag, helt klart :-)

Nog gläds man åt prinsessan, det gör man såklart. Men oj vilken hysteri, så pass att alla prinsesstårtor tagit slut på flera ställen. Om det blivit en prins, vad hade man handlat med hem då kan man undra :-)

Ha det gott

Camilla sa...

Lotta:
Hade du direktkontakt?;)

De kommer att bli väldigt bra föräldrar, det är jag övertygad om.

Kram

mammaxtre:
Ja du, det kan man lugnt säga. 9,5 grader varmt här. Helt galet!

Värsta hysterin med den lilla prinsessan det håller jag med om. Och hade det blivit en kille hade de bakat prinstårta (blå).

Kram