onsdag 15 februari 2012

Snö och åter snö. Tack det räcker nu

Snön har vräkt ner här, och om någon tror att det är slut så tror ni fel. Det snöar fortfarande! Och det vore väl ok om det inte vore för denna evinnerliga blåst som drar upp snön i vallar på Öland. Där är värre än på fastlandet, det är en sak som är säker. Vissa vägar kan man bara köra på en sida, som den lilla vägen till pållen som blåser igen på nolltid. Som ni kanske har märkt så är jag inget fan av vinter. Det är mer problem än något annat. Bilen blir superskitig men det är bara att glömma att köra in den i en biltvätt om man vill ha en möjlighet att komma in. Och sedan detta evinnerliga skottande för att få ut fordonet och ibland måste man även skotta fram en plats. Not my cup of tea. Det finns de som gillar detta och de får gärna komma hit och skotta. För JAG gillar det inte!

Idag var det mycket blåst och pållen och jag såg nog ut som två snögubbar när vi väl kom in i ridhuset. Tack gode gud för att det finns!

Dags nu för lite Gulashsoppa för att bli varm innan det är dags att hoppa i loppelådan.

Tjingeling

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag vet...det är minus med snö. Skotta, skrapa bilrutor.

Jag trippar runt i min skor och kappa, oknäppt. Men vill ha lite snö som sagt, ändå. För att känna att det biter till lite i kinderna.

Håll dig varm, skönt med soppa!

Kram

Camilla sa...

Lotta:
Snö kunde vara trevligt om någon annan tar hand om det tråkiga och att inga vägar blir såphala.

Jag skickar gärna några snöflingor i din riktning. Bara lite för vi behöver ju inte överdriva eler hur?

Kram

Annika sa...

Jamen, jag är ändå avis, det kan inte hjälpas.
Hit med lite snöstormar nu, vettja.
Jag kan inte minnas en mildare vinter än denna på den amerikanska östkusten.
Skicka hit era stormar :-)
KRAM!!!

Camilla sa...

Annika:
Jag vet att du är avis och jag tänker på dig varje gång det snöar. Och det gör det nu igen. Jag skickar gärna snöstormarna till dig. Jag snackar med väderguden men jag tror att han är på en annan frekvens just nu;)

Kram