tisdag 14 februari 2012

Valentine's Day & Solskenshistoria




Happy Valentine's Day önskar jag alla läsare.

Nu när det är gjort så tänkte jag dela med mig av dagens solskenshistoria som verkligen passar en dag som denna.

För ett tag sedan inträffade en bilolycka någon timma norr om Kalmar. Bilen for av vägen och det var allmänt kaos. Mitt i all röran så försvann den 6 månader gamla Sheltie-tiken Maja. Förmodligen livrädd av vad som hände. Massor av människor engagerade sig i den försvunna hundens öde och var ute och letade efter henne utan resultat. Kallt var det också om nätterna. De kallaste den här vintern, med temperaturer runt -20 grader.
Men igår inträffade miraklet! En man var ute och gick med sin hund i skogen då de hörde små hundskall och mannens hund drog iväg mot dem. Och där, med kopplet snurrat runt en gran satt den lilla hunden. Nu, efter 15 dygn ute i kylan, är den lilla vovven Maja tillbaka hemma hos sin matte igen. Hon verkar ha klarat sig bra förutom att hon gått ner en hel del i vikt.
En riktig solskenshistoria eller hur?

Tjingeling

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Happy Valentine och kram till dig Camilla!

Fint när allt ordnar sig så det var en solskenshistoria!

Annika sa...

DET var en solskenshistoria det!
Härligt!
Ha en fin V-dag idag!
Kramar!!

Camilla sa...

Lotta:
Detsamma till dig kära Lotta. Hoppas att du får en mysig dag.
Skönt med ett lyckligt slut för vovve o ägare.
Kram

Annika:
Jag ville dela med om solskenshistorien för jag tycker att det är alldeles för få. Men den här var underbar:)
Hoppas du också får en fin dag.
Kram

mammaxtre sa...

Solskens historier är alltid trevliga :-)

Niceville, den tror jag att jag skulle tycka om att läsa. Tack!

Camilla sa...

mammaxtre:
Det är alldeles för lite solskenshistorier tycker jag. Man blir ju nästan deppig när man läser och hör alla hemska nyheter som kablas ut.

Niceville tror jag absolut att du skulle gilla. Den går ju på bio nu också.
Kram