söndag 26 februari 2012

Rolig kväll

Vilken underbar morgon! Solen skiner från en klarblå himmel och det är hyfsat varmt. Snön har försvunnit och det börjar torka upp ordentligt.

Igårkväll hade jag några tjejer här på middag. Det var himla trevligt med massor av skratt och samtalsämnen som gick i olika riktningar. En riktigt lyckad kväll.
Mycket hästsnack blev det förstås i och med att det är ett gemensamt intresse. Vi pratade lite löst om att dra iväg till Göteborg Horse Show nästa år. Det är ju i full sving just nu. Jag har varit på det några gånger när jag bodde i Göteborg. Förutom tävlingar så är det ju en stor mässa med en massa prylar också. Dessutom finns ju säsongens alla nyheter där.
Det vore kul att åka på det tillsammans med flera andra. Vi får väl bara se till att det blir så tycker jag.

Idag ska jag åka och rida. Riskas är nog pigg eftersom jag inte har ridit på några dagar. Hoppas bara att han inte är lika envis som sist då han ville välja vägar själv. Jag var helt slut efteråt.

Inatt är det dags för Oscarsgalan. Det kommer jag inte att titta på med tanke på att det inte börjar förrän 02.30. Vem orkar sitta uppe så länge för att vänta på det? Jag måste säga att jag har dålig koll på vilka filmer som är nominerade. Men jag tror att Meryl Streep säkert kommer att få en Oscar för sin insats i Ironlady. Jag har inte sett den även om den går på bio här just nu. War Horse ligger väl också bra till. Den hade premiär här i fredags och verkar vara bra. Ja, det lilla jag sett av den alltså:)

Nej, nu är det dags att ta ett varv med disken så att jag bara kan göra roliga saker sedan.

Ha en skön söndag.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Men nog orkade du!
TILL det bittra slutet, och nog var det bittert segt emellanåt. OM än kul.
Du fick rätt angående Meryl.
OCH det var ju kul för henne även om jag mkt hellre hade velat se Viola Davis stå där.
Kram!

Camilla sa...

Annika:

Det var helt oplanerat att titta på Oscarsgalan. Jag låg ju och läste och kunde inte sova.
Men det var kul att chatta med er för galan i sig var lite seg måste jag säga.
Viola Davis har jag ingen koll på alls. Vilken film spelade hon i?

Kram