tisdag 21 februari 2012

Fettisdagen




Äntligen är det Fettisdagen! Jag måste säga att jag verkligen älskar semlor, det är ju så goda att det inte är klokt. Idag ska jag åtminstone njuta av en smaskig skapelse. Kanske till och med två bara för att:) Ca 4,5 miljoner semlor säljs idag så det är ju tydligen fler än jag som gillar semlor:)

Läser att det nu i Stockholm är en parkeringsplats till salu i ett garage för 650 000 kr! Helt galet pris om ni frågar mig. Men det är väl efterfrågan och tillgång som styr och förmodligen kommer någon som har en hel drös med pengar att nappa på det. Tur att jag inte behöver oroa mig för sådana saker.

På fredag kör Modern Family igång igen. Jag älskar denna helsnurriga serie. Så himla kul:) Så på fredag bänkar jag mig framför TV:n.

Men ikväll är det Mot alla odds som gäller. Det absolut bästa programmet på TV just nu.
Jag är ju en TV-junkie som ser mycket på TV eller åtminstone har den på som sällskap. Jag är väldigt duktig på att titta på TV med öronen vilket är mycket smidigt då jag kan göra andra saker samtidigt. Som att blogga till exempel:)

Jag tänkte passa på att tipsa om ett telefonkort som jag använder för att ringa till T, när vi inte använder Skype vill säga. Det heter Star och jag köper det på Pressbyrån. Kostar 100 kr och räcker hur länge som helst. Jag har inte hittat något annat där man får lika mycket tid för pengarna. Ett tips för er som själva ringer utomlands eller har familj och vänner som gör det.

Dags att fixa lite innan jag ska iväg för en klippning hos bästa väninnan. Ska ju hinna köpa ett par semlor på vägen tänkte jag.

Tjingeling

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Ah, semolor!

Vill ha. Men det blir nog ingen, orkar inte baka idag.

Have one for me ;)

Kram!

Annika sa...

Japp, jag tycker verkligen du ska frossa i semlor idag!
GUD så gott.
Ta du två, tre!!
MUMS!!
Här blir det inget sånt.
TYVÄRR!!

Ja, Modern Family är helt underbart BRA!! Fasiken vad de får till det där.
Alltid SPOT on.
Jag gillar alla rollfigurer SÅ mkt! men Phil gillar jag nästan allra bäst.
en av de bästa sit-com'sen EVER!! Gillar även How I met your mother, Up all night och Raising Hope!

Kram!!

Camilla sa...

Lotta:
Jag måste erkänna att jag faktiskt ätit 2;) Så halva var för dig:)

Kram

Annika:

Åhh Annika, jag tryckte i mig 2 semlor. Lite dåligt samvete. Men å andra sidan åt jag den ena för dig o Lotta;)

Modern Family är underbar! Jag älskar den verkligen. Så rolig. De andra du nämnde har jag inte sett. Men vem vet, de kanske kommer hit snart.

Kram

anna sa...

huuuur får du långdistans att fungera? är i precis samma sits nu när vi båda har minst tre års skola framför oss. "kommer det vara värt det" är den enda tanken som snurrar i huvudet... hur gör ni?!