tisdag 1 november 2011

Vädret verkar vara ur fas

I helgen har det var full fart. Så det har inte funnits varken tid eller ork att skriva något alls.
Hoppas att alla ni som firade Halloween hade en riktigt bra dag/kväll med massor av spöken och andra utklädda varelser.
Jag har inte sett ett enda spöke även om det har börjat dyka upp mer grejer för utklädning osv i butikerna här.

När det gäller vädret kan jag väl bara konstatera att det verkar vara upp och ner i olika delar av världen. I Thailand är det helt galna översvämningar som plågar folket där, i USA vräkte snön ner och här i stan vadar vi också, men det är varken snö eller vatten som vi behöver oroa oss för. Det är löv.


I mängder. Kommunens sopmaskiner går för högtryck för att vägar och gångbanor inte ska bli helt överhopade. Och mer lär det bli, särskilt om det börjar blåsa lite. Nu är dte lugnt på blåsfronten och det är skönt. Däremot har vi väldigt ofta dimma eller bara gråväder. Idag är inget undantag. Solen kikade fram några minuter i helgen, men annars var det mest grått.

Klockan ställde vi ju om i helgen och det gjorde att jag nu vaknar vid 6-snåret. Det tycker jag verkligen inte är helt kul, men det är bara att gå upp istället för att ligga kvar i sängen klarvaken för att sedan så småningom somna om och vakna som ett vrak. Å andra sidan blir jag jättetrött på kvällen. Kanske är det ett tecken på att jag börjar bli äldre eftersom jag aldrig har haft problem med det förut. Jetlag är ju en helt annan grej där jag oftast känner mig som en zombie i flera dagar.
Som tur är så jobbar T när jag åker över så förhoppningsvis så kan jag fixa jetlagen snabbare då jag kan vila mer när han är på jobbet. Det vore verkligen skönt istället för att känna sig som en överkokt grönsak i flera dagar.

Dagens planer är att greja lite här hemma, svänga förbi hos mamma på väg till Riskas för att hjälpa henne med lite grejer. Sen blir det lite lugn ridning då han nog är lite öm i ena knät efter att vi nästan gick omkull i söndags då han snubblade i galopp och ramlade ner på knä. Den lilla goa pållen redde upp det hela själv och lyckades hålla sig på benen trots allt. Och jag lyckades hålla mig kvar på hans rygg. Får se hur det känns idag, men i söndagskväll så var det inga svullnader på hans ben. Men alldeles säkert var det ömt, man kan ju bara tänka sig själv hur ont det gör att ramla framlänges på knäna när man springer.
För mig var han söndagens hjälte som räddade oss båda från något som kunde ha gått mycket värre.

Dags nu att fylla på koffeinförrådet lite.
Hoppas att ni alla får en fin dag.

Tjingeling

9 kommentarer:

Annika sa...

Vad vackert det är med alla löv hos er!
Kan tro att kommunen har fullt upp med att blåsa bort dem, och samla ihop den.
Här kommer det snart att se ut som hos er också.
Ja, nu har Halloween passerat för året.
Tidsbytet tycker jag är BLAJ!!!
Slopa sommartid och håll samma tid hela året alt ha sommartid som normaltid. Jag avskyr hattandet.
Hoppas ridningen går BRA!!
TUR att det gick så BRA dom det ändå gick i söndags.
KRAM!!

Swedish Army Wife sa...

Som tur är har vi inte fått någon snö här i Michigan än men det är bara en tidsfråga, det är ganska stränga vintrar här så jag försöker förbereda mig mentalt :) Hoppas pållen mår bättre i knäna snart! Kram

Swedish Army Wife sa...

Du hr en blog awards att hämta hos mig :)

Camilla sa...

Alla löven är underbar för de ger så fin färg på den gråa marken.
Lövdammsugaren har nu gått igång på baksidan av huset, men får nog komma tillbaka.
Jag gillar inte att byta tid vare sig det är 1 eller 6 timmar, även om det senare är värre.
Riskas är min hjälte som klarade oss ur ur den knipan som var nära att gå omkull.
Tack vare honom så klarar jag att vara ifrån T utan att bli helt knäpp:)
Kram

Camilla sa...

Helena:
Hoppas att ni inte behöver uppleva snö ännu, för ni verkar få stränga vintrar ändå. Hoppas det dröjer.
Det verkar som om pållens knän är ok. Än så länge ska jag kanske tillägga. Vi har haft nog av skador tycker jag.

Åh, så himla kul med ett blog awards! Min första någonsin!
Kram

Camilla sa...

Annika:
Vi har massor av löv och mer är att vänta:)
Lövdammsugaren var lagad och gick här på baksidan av mitt hus, men överallt är det fullt av löv. Mysigt!
Jag gillar inte tidsombyten, period. Vre sig det är en eller sex timmar spelar ingen roll typ.
Riskas är en pärla som räddade oss i söndags från en allvarlig olycka. Han är min hjälte:)

Camilla sa...

Råkade skriva två svar eftersom jag råkade att rycka på någon knapp och det hela försvann och sedan kom tillbaka. Första inlägget är till Annika:)

Charlie sa ... sa...

Gillar inte heller att byta tid, jobbigt.

Vackert med löv men mycket att ta reda på.

Jag hoppas också ridningen går bra!

Kramar!

Camilla sa...

Lotta:
Tidsomställning tar ju alltid tid att vänja sig vid. Och jag tycker att det blir svårare med åren.
Löven är vackra och som tur är så behöver jag inte göra något åt dem:)
Ridningen går bra. Han verkar vara lite stel, men med längre uppmjukning så märks inget alls. Skönt det:)
Kram