onsdag 16 november 2011

Julshopping dag 1

Vaknar upp till en ny dag som verkar bli lika fin som igår. Men det är kallt. 3 minusgrader visat termometern. Idag blir det en tur till däckverkstaden för att byta till vinterdäck. De har dem förvarade där vilket jag tycker är smidigt. Bara ta dit bilen och vips så är de på. Inget släpande på en massa tunga däck här inte. Dessutom ringde de mig för några veckor sedan och informerade mig om att jag behövde två nya. Så dem har de redan satt på fälgarna. Bra service tycker jag eftersom det blir kortare väntetid.

Om precis en månad sitter jag på tåget vid den här tiden. På väg till Köpenhamn och planet som ska föra mig till det stora landet i väster. Jag lovar att ta med mig tomten på färden. Han kan ju värma upp lite innan julen:)
Undrar om denna besättning är den som ska vara med på färden. Det hade allt varit lite kul.


Lilla pållen har fått nya benskydd. Det visade sig vara ett bra beslut eftersom han verkar slå ihop bakfossingarna. Det hördes igår. Men på bakbenen tyckte han inte att det var någon höjdare att få dess skydd på. Men han vänjer sig snart. Fin blev han i alla fall.

Dags att dra igång julshoppingen idag så att jag hinner med allt.

Tjingeling

5 kommentarer:

Annika sa...

Bara en månad kvar!
Vad roligt för dig!
Förstår att du gläder dig.
Hur länge stannar du?

BRA service med bilen. Perfekt ju!
Nu kan du köra lugnt i vinter.
-3 låter som en helt perfekt temperatur i mina öron!
Kram!

Loppan flyttar västerut... sa...

Smidigt med däckhotell, vi hade det så med hemma. Här byter man visst inte däck till vintern :-)
En månad går fort, det visslar till bara o vips är du på väg.
Lycka till med julshopping!
Kram

Charlie sa ... sa...

Ja,vips är du här!

Haha, roligt att se min gamla arbetsplats...

Happy shopping!

mammaxtre sa...

En månad kvar, det låter fint att ha en resa att se fram emot. jag är inte ett dugg avis :-)

Ha en fin dag

Camilla sa...

Annika:
Japp:) Det är som att ha en julkalender. Jag åker tillbaka den 8/1 så det blir lite mer än 3 veckor.

Det känns skönt att ha dubbdäcken på nu för det är oftast frost på morgonen och kvällarna är kalla. Och jag fryser:)
Kram

Åsa:
Däckhotell är verkligen smidigt. Sen har jag inte riktigt plats för däcken i mitt förråd. För stora:)
En månad går oftast väldigt snabbt. När vi är inne i december så rusar det väl bara på;)
Kram

Lotta:
Tyckte att flygbesättningen var kul. De får gärna hänga med på min flygning:)
Kram

mammaxtre:
Det känns skönt att åka tillbaka och träffa särbon och alla goa grannar:) Och så ska jag ju shoppa lite med, bara lite. Det tror jag inte kommer att funka, men man kan ju alltid drömma;)
Kram