fredag 18 november 2011

Fiskar, mode och hissar

Jag var ju ute på en julshopping runda häromdagen, och det gick väl sådär måste jag säga. Hade tänkt ut ett antal butiker som jag tänkte besöka, bland annat Indiska. De har visst flyttat till en annan lokal och jag måste säga att det har blivit mycket sämre, åtminstone när det gäller heminredningsdelen. Och det är därför jag går dit. Kläder brukar jag aldrig hitta några i den butiken. Snacka om besvikelse.
Jag fick i alla fall tag i lite julklappar, men inte ens hälften som stod på min lista. Kanske var det bara en dålig shoppingdag, åtminstone hoppas jag det.

Däremot fick jag syn på att det ska öppna ett Fish Spa här i stan.



Det ska jag och mamma besöka nästa år tänkte jag. Tänk vad skönt att stoppa ner fossingarna i en liten pool där det simmar runt ett stort gäng hungriga fiskar som käkar upp all död hud. Och vips så har man fina fötter och fiskarna blir mätta:) Snacka om win-win situation.
Folk som har provat detta säger att det kittlas lite men att det är skönt. Återkommer med rapport om det när vi har avlagt ett besök.


Senast i raden att designa plagg för H&M är Versace och igår var det dags att släppa kollektionen och av de bilder som jag har sett så kan jag inte påstå att det fanns ett endaste litet plagg som föll mig i smaken. För mycket av allt helt enkelt, dessutom på samma gång. Döm själva, här finns samtliga plagg på bild.

Såg precis en intervju med en snubbe på Nyhetsmorgon. Hans intresse är att åka olika hissar, filma det hela och lägga ute det på nätet. Ehhh..jaha, märkligt intresse tycker jag. Dessutom verkade han ju inte ha åkt några häftiga hissar, som den upp i Rockefeller Center eller den upp i Eiffeltornet till exempel. Tydligen kan även hissar skapa ett stort intresse. Men lite knäppt är det allt.

Dags att dra igång dagen här.
Ha en bra dag.

Tjingeling



7 kommentarer:

Annika sa...

KUL med fiskspa!!
Annorlunda och läckert!
kan tro att det kittlar skönt.
Du får berätta sen!
Trist med Indiska, verkligen!
Förstår att du är besviken,
Versaces kollektion struntar jag i.
Kram!

Camilla sa...

Annika:
Fish Spa kommer jag att återkoma till efter besöket:)
Jag Indiska här har verkligen blivit sämre:(
Den där Versacekollektionen lockar mig inte alls:)
Kram

anna of sweden sa...

Har sett sådana dör fiskar på TV och jag måste säga att det verkar lite läskigt att sitta där och bli nafsad på. Men det är klart - om man får snygga fötter så kan det kanske vara värt det. :)

Trevlig helg från Skåne!

Charlie sa ... sa...

Fish spa har min dotter gjort i Thailand. Det ska var skönt! Kul att ni testar.

Versaces kollektion hoppar jag med.

Kramar!

Camilla sa...

Anna:
Fiskarna verkar inte vara särskilt stora. Och så hoppas jag att de inte har huggtänder precis:)
Jag lovar att återkomma med en rapport när vi varit där:)

Kram

Lotta:
Min mamma har en häl där huden inte är så fin. Läkarna på hud har ingen aning om vad det är, så kanske kan firrarna fixa till det lite:) Det ska bli kul att testa.

Kollade du in Versace-kläderna? Hua, säger jag bara. DET var inget för mig.
Kram

mammaxtre sa...

Ett sådnat spa skulle jag faktikst vilja besöka. Mina fötter skulle må bra av det.

Ha en fin kväll

Camilla sa...

mammaxtre:
Visst verkar det härligt? Nästa år ska vi prova och då kommer jag att meddela hur det var:)
Ha en fortsatt trevlig helg.
Kram