söndag 20 november 2011

Bra lördag

God söndagsmorgon kära läsare.

Önskar att jag kunde säga att solen skiner från en klarblå himmel, men istället kan jag rapportera att det är gråmulet och mikroregn. Bättre än gårdagskvällens dimma iallafall.

Igår var det full fart hela dagen. Jag var knappt hemma alls. Först en tur på stan och fika med en god vän. Jag hittade två till julklappar. Det tar sig minsann:) Fika på Kullzenska, en gammal privatbostad som är orörd och nu är café. Mysigt att kunna sitta i olika rum. Vi hade tur som var där tidigt då det annars brukar vara smockat med folk och svårt att hitta någonstans att sitta. Rusningen kom lagom till vi hade fikat klart. Efter kaffe och kaka var vi redo för att ta en raid i butikerna. Lagom med folk och massor av rea. Det känns som om det är rea hela tiden nu.

Efter det bar det iväg till det minst roliga, tanka bilen. Fasen vad dyrt det är! Nästan så att jag får krupp varje gång jag ser att det slutar på minst 600 kr. Grrr! Det finns ju roligare saker att lägga de pengarna på.
Hem en snabb sväng för att lasta av fynden, en snabb titt i spegeln ( det hela tog ca 5 min) och sedan iväg till Öland för att hämta upp den ömma modern och sambo för vidare färd till syrrans svärpäron på middag. Mammas sambo hade varit färdigklädd redan kl 13. Jag hade sagt att jag skulle hämta dem 15.40. Det är resultatet av att ha en männiksa i familjen som lider av demens. Det är jobbigt, minst sagt.
Det blev en trevlig kväll och när vi åkte hem hade dimman lagt sig som ett lock över Öland. Skönt att det inte var så mycket bilar ute då det var nog svårt att se.

När jag väl var hemma igen kraschade jag i sängen och somnade som en gris. Så skönt eftersom natten innan hade bjudit på mycket orolig sömn. Jag vaknade typ en gång i timmen, vilket var mycket irriterande.

Idag blir det en tur till MediaMarkt för att inhandla bl a en kaffebryggare till mamma. Det har en vara i timmen till mycket bra priser. Hoppas att det finns en kvar när jag dyker upp där:)
Sedan blir det en tur till pållen för lite motion. Han kommer förmodligen att se ut som en lerkaka när han kommer in efter att rullat runt på backen, med tanke på vädret. Det är inte ovanligt att hitta lera ända uppe vid öronen på honom. Tur att han har täcke på kroppen så att han åtminstone är torr och ren över mesta delen av kroppen.

Hoppas att ni får en skön och avkopplande söndag.

Tjingeling

Inga kommentarer: