tisdag 15 november 2011

Årets julklapp

God morgon kära läsare!

Vaknade helt grymt tidigt, innan 06, och nu sitter jag här med en balja kaffe. Ibland smyger jag bort till köksfönstret för att njuta av den underbara soluppgången.



Hängde ut genom köksfönstret för att kunna bjuda er på soluppgångnen över Öland som ligger där bakom hustaken och Kalmarsund. Kvicksilvret ligger och dallrar någonstans mellan 0 och +2. Lite frost går att se på vissa tak också. Men vad gör det? Huvudsaken är att den evinnerliga dimman har försvunnit. Jag hoppas att det blir en lika fin dag som igår.

Igårkväll kollade jag på den danska kriminalserien Den som Dräper. Har lyckats missa varje avsnitt hittills, vilket jag snabbt insåg att det var synd. Vilken bra och faktiskt ganska läskig serie det är! Danskarna är väldigt duktiga på att producera bra kriminalserier. Ja, jag skulle vilja gå så långt som att säga att de faktiskt ät bäst på det.
Nästa måndag kommer jag att sitta som klistrad framför TVn för att se hur det hela går. Och som tur är så hinner jag ju se Ensam mamma söker innan läskigheterna kör igång.

Årets julklapp 2011, som varje åtses av HUI, är tydligen en färdig matkasse. Jaha, säger jag och tycker nog att fantasin när det gäller en sådan julklapp är ganska trist faktiskt. Visst är det väl smidigt att varje vecka få hem en matkasse med ingredienser och recept till mat för en vecka. Men vad är det som säger att jag gillar just den maten?
En sak är dock säker och det är att den julklappen inte kommer att stå på min önskelista i alla fall.

Dags att starta dagen lite smått.

Tjingeling

5 kommentarer:

Loppan flyttar västerut... sa...

Ja det var knasigt att matkassen blev årets julis. O hur tänker man då? Att man ger bort en vecka eller två eller ett helt år? Jag har kompisar som har matkasse och de allra flesta är helt överentusiastiska . God mat, nya rätter och smidigt. Jag vet inte, jag är nog lite mer som du.
Ha en fin dag, skönt att dimman har gett sig av!

Kram

Annika sa...

Men GUD vilken astrist julklapp. Nej tack, säger jag.
Krim-serier är inget för mig, ser inte på en enda en.
Men danskarna gör bra tv, och film, överlag. Kul att du hittat en bra serie att titta på.
OCH vad fint med en klar och vacker soluppgång. Ingen mer dimma på ett tag.
Din utsikt verkar helt UNDERBAR!!
Kram!

Camilla sa...

Åsa:
Jag undrar hur de tänkte med matkassarna? Visst de är populära, men det är inget för mig. När man handlar mat finns det alltid något som är billigt just då och som slinker med hem.
Jag har njutit av dagen, men det är kallt.
Kram

Annika:
Den julklappen skulle jag ALDRIG ge till någon. Och jag skulle inte vilja ha den heller.
Ja, danskarna är duktiga på att göra bra TV-serier tycker jag. Krönikan gillade jag skarpt när den gick.
Utsikten här är fin på morgonen när solen går upp. Annars är det mest hus runt omkring. Men jag har bara 5 min gångväg till vattnet. Det gillar jag skarpt;)
Kram

Charlie sa ... sa...

Matkassen är nog inget för mig heller....vill välja själv ju!

Skönt med bättre väder och dimmfritt!

Kramar

Camilla sa...

Lotta:
Jag skulle bli grymt besviken om jag fick den där matkassen i julklapp kan jag säga. Nej, jag vill gå i affären och handla själv.

Jag njuter av att dimman äntligen är borta.
Kram