söndag 20 november 2011

Dagens fynd

Hela dagen har varit full av aktiviteter.
Det började med ett besök på Media Markt för att inhandla diverse prylar. De hade nämligen en grej i timmen erbjudanden. Jag fick tag i en hårtork för 199 kr, ordinarie pris 599 kr. Det gick lugnt och sansat till. Sedan skulle jag köpa en kaffebryggare till mamma, samma pris som hårtorken och samma ordinarie pris, då inträffade kalabaliken. Folk stod och köade innan de körde ut två pallar med kartonger. Jag insåg snabbt att om jag skulle ha en så gällde det att vässa armbågarna. Så vad göra? Jo, jag gled/hoppade (kravlade ogracisöst kanske var mer rätt, men fort gick det) lite snyggt över en tvättmaskin och snodde åt mig den sista mitt framför nosen på en dam som inte blev så glad. Synd för henne typ, men här gällde djungelns lag. Det var dagens kap, helt klart.

Därefter dags för dagens motionspass för mig och Riskas. Han var pigg och väldigt duktig. Tyckte helt plötsligt att det kändes väldigt skumt. Hans bakdel höjdes rejält. Tur att jag hade fd medryttaren med där inne som kunde tala om för mig att det var väldigt bra. Kanon! Saker och ting går verkligen framåt för oss. Nästa helg ska vi träna hoppning. Ja, det lät ju något. 20 cm är bara ett miniskutt men ändå. Han kan högre, men jag är grymt ringrostig och tycker dessutom att detta med hoppning inte riktigt är min grej. Annat var det när jag gick på ridskola för 100 år sedan. Hoppa var inga problem. Antar att jag har blivit mer försiktig nu när jag blivit äldre.

När jag väl kom hem efter dagens motion, mys och besök hos mamma för att lämna av fynden så var planen att prata med T. Vi använder Skype som så många andra. Vilken underbar uppfinning! Och gratis dessutom. Och en svensk som kom på idén. Hursomhelst blev det inget skypande. De hade massa problem och att tänka på ett skypesamtal var ungefär lika enkelt som att åka till månen. Hoppas de tekniska problemen har rätat till sig till morgondagen.

När jag kollade in FB får jag syn på en del loggar om att Lasse Brandeby/ Kurtan avlidit. En snabb kik på Aftonbladet bekräftade snabbt det hela. Vem ska nu ställa alla de mest underliga frågorna som han gjorde i form av Kurt Olsson? Vem kan glömma serien om Kurtan och Arne där Kurtan var helt nerkärad i Gudrun som spelade triangel i Damorkestern?
Vad jag har förstått så har han varit ganska sjuk en inte alltför lång tid nu. Han blev 66 år vilket är alldeles för tidigt för att lämna jordelivet. Ja, nu får iallafall de på andra sidan det himla kul.

Dags att kolla in Pan Am nu.

Tjingeling

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Eat or be eaten med andra ord där på rean! Bra jobbat.

Fint att det går bra med träningen. Jag har Skypat idag och det gick fintfint. Hoppas ni kunde göra detsamma. Prisa tekniken!

Läste också på webben om Lasse.

Kramar och ha en bra början på veckan. Nedräkning grande för dig!

Camilla sa...

Lotta:
Ja du, folk var som galna efter de där kaffebryggarna. Rena kriget! Tur att det mest var stora män så jag kunde liksom slinka igenom ganska obemärkt:) Mamma blev nöjd och det är huvudsaken.

Det är kul att det går framåt med ridningen. Han är ju ingen stjärna precis och dessutom mer intresserad av mat än motion;) Men det har gått framåt otroligt mycket så det är kul.

Skype gillade tydligen inte oss igår. Det var helt skumt. Hoppas att det är fixat tills idag.

Nedräkningne pågår för fullt, liksom julklappsinköpen som snart ingår i nästa fas;)

Kram

Annika sa...

Ja, jag läste också om Brandeby, och fick veta via FB...


Ja, vi har ju Black Friday här på fredag och då är det ju GALET i butikerna. Helt sanslöst!!!
Som hos er fast sjukare tom.

Må Skype funka!!

Kram!