onsdag 30 november 2011

Det gör ont

Här är det full rulle nu med julklappar som ska köpas och slås in. Att jag sen inte riktigt vet vad jag ska köpa till vissa gör inte det hela lättare precis.
Sen finns det vissa grejer som jag måste göra innan jag åker. Så just nu blir det mer sporadiska inlägg tills jag är mer eller mindre klar.

Den där stormen Berit slog till här i Kalmartrakten i söndags. Och jädrans vad det blåste. Värre blev det under kvällen och till slut stängdes Ölandsbron av för all trafik utom personbilar. Det går ju en hel del lastbilar över den nattetid så de fick väl lite problem. Själv tyckte jag att det slet rätt bra i bilen när jag körde hem på söndagskvällen. Och då kom vinden snett framifrån. Var rätt glad att jag inte hade en lätt bil då kan jag säga.

Idag har jag förbenat ont i ryggslutet och i ena knät. Igår var det ett finger som gjorde ont som sjutton. Den här årstiden brukar göra att jag får ont främst i händerna och knäna. Jag mår som bäst när det är varmt. Just nu önskar jag mig en ny kropp:)

På fredag är det dags för julbord ( som i år inte är julbord) med jobbet. Någon slags kväll i magins tecken ska det tydligen vara. Det blir nog bra. Och det är skönt att det inte är alls långt ifrån där jag bor. Särskilt eftersom jag jobbar på lördag och efter jobbet ska dra iväg på julfest i stallet. Jag ska fixa Jansson. Det får jag nog göra på fredag förmiddag för annars blir det väl tajt med tid.

Nu ska jag peta i mig ett par Panodil och gå och lägga mig med en vetekudde och hoppas att det känns bättre imorgon.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Hoppas du mår bättre snart. Förstår om det är intensivt nu, snart åker du ;)

Jag känner också en viss stress, har mycket på jobbet och det drar ihop sig med besök och min resa. Kärt fix men ändå...

Ha så trevligt på julfesten!

Kram

Camilla sa...

Lotta:
Idag är värken borta. Tack och lov! En Ipren och varm vetekudde gjorde susen tydligen.

Jag förstår att du känner dig stressad. Här är det också full fart. Jag känner nog mest stress över att få iordning alla julklappar, inte glömma att skriva o skicka julkort och lite annat sånt fix.
Hoppas det blir en bra show på den där julfesten. Det blir en tidig kväll för mig eftersom jag ska jobba på lördag.

Kram