torsdag 1 december 2011

Dagens i-landsproblem

Måste ju vara att jag letar som en galning efter min papperssax som jag tydligen har lagt någonstans och nu inte hittar. Suck, får väl ta tygsaxen istället för här ska minsann slås in julklappar idag. Sedan blir det en tur in till stan för att dammsuga affärerna efter flera.
Städning och tvätt står också på dagens schema. Plus lite annat.
Ja, jag måste iväg och köpa ingredienser till Janssons också som jag får göra imorgon för på lördag lär jag inte hinna med några sådana projekt.

T verkar ha fullt upp med att juldekorera ute. Undrar hur det kommer att se ut. Jag antar att det blir.. mycket:) Julgranen har han däremot lovat att jag ska få ansvaret för. Även att välja ut en. Det tackar jag för. Ingen spretig gran här inte. Nej, tät ska den minsann vara. Får väl se vad vi kan hitta på julgransstället.

Dags för kaffe och sedan fortsätter jakten på saxen.

Ha en bra dag.

Tjingeling

Uppdatering: Jag har nu hittat saxen! Krisen är över och nu kan jag slå in paket i godan ro:)

5 kommentarer:

Annika sa...

Du, du behöver inte oroa dig för granen. Det finns inga spertiga granar här.
Alla ser i princip ut som Disneygranar, hahaha!
Helt sant.
Gott med Jansson, mm...ÄLSKAR!!
KUL om T satsar järnet med pyntet. Du får komma och fixa till det sen ;-)
Ha så kul med inslagningarna!
Kram!

Camilla sa...

Annika:
Skönt nu kan jag andas ut för jag vill ha en Disneygran och ingen spretig variant där man ser rakt igenom:)
Jag älskar också julmat, även om min mage kanske inte alltid håller med:)
T verkar ha satt upp milvis med uteljus och säkert lika mycket inne. Jag har lovat att inte peta på det, men de lösa tomtarna inne kanske jag kan flytta om lite;)

Jag ksan säga att jag blev glad när jag hittade pappaerssaxen. Det tog flera timmar minsann. Nu ska den ALLTID ligga i rätt låda.
Kram

Osloskånskan sa...

Förr var jag skitpillig på att göra snygga paket, men det verkar ha gått över....

Charlie sa ... sa...

Haha, jag skulle precis skriva det Annika skriver: det finns inga spretiga granar, so no worries!

Klart T ska gå all the way när du kommer....

Kram!

Camilla sa...

Osloskånskan:
Vad kul! Ja, inte att det gått över alltså;)
Jag skulle vilja gå nån kurs för att lära mig slå in paket riktigt fint.

Lotta:
Jag blev så himla lättad när jag läste Annikas kommentar. Spretiga granar göre sig icke besvär i min värld:)

Jodå, Tom är på hugget och med tanke på att han har yrat om ljusdekorationer i flera dagar så undrar jag verkligen hur det kommer att se ut:)
Kram