tisdag 6 december 2011

Helgen som gick

Här kommer ett litet livstecken från mig. Känner hur min stressnivå börjar höjas ett par snäpp nu när det snart bara är en vecka kvar innan avfärd. Jag har ju massor kvar att göra.
Idag blir det eventuellt en tur med mamma på stan för diveerse julklappsinköp. Jag är inte klar än och det är ett av stressmomenten.

I helgen klarades dock båda julfesterna av. I fredags var det dags att trava iväg på julfest med jobbet. Den bestod i år av en magishow och massor av musik. Riktigt trevligt och god mat. Stämmningen var hög vid vårt bord, minst sagt. Och det blev sent även om jag hade tänkt att jag skulle ha gått hem tidigt, men har man kul så glömmer man lätt av tiden. Så det var några väldigt trötta medarbetare som höll ställningarna i lördags, varav jag var en. Det hade helt klart varit skönare att sova lite längre, men så är det. Efter jobb på lördagen var det dags att slänga ihop två Janssons när jag kom hem innan det var dags att ge mig av till julfest numero 2.
 Den här gången var det i stallet där jag hyr Riskas. Ja, vi satt ju inte i stallet direkt utan i cafeterian i ridhuset. Knytkalas var det där alla tog med sig något. Det är ett smart upplägg tycker jag. Tidigare på dagen var det hopptävlingar i form av Champagnehoppning och stallmästerskap som jag missade helt eftersom jag då var på jobbet.
Även denna julfest var mycket trevlig även om jag kände mig lite sliten efter kvällen innan. Vid midnatt gjorde jag som Askungen och avlägsnade mig. Hem till sängen som då kändes väldigt lockande. Rasade i säng och sov som en stock, även om jag hade önskat att jag inte hade vaknat så tidigt som jag gjorde. Söndagen gick i ett ganska lugnt tempo och jag gjorde inte särskilt mycket alls faktiskt.

Nu har jag inte tid att sitta här och skriva för tiden känns som om den bara rusar iväg och listan på saker jag måste göra känns som om den bara blir längre och längre.

Återkommer när jag har lite tid över.

Ha en bra dag.

Tjingeling

7 kommentarer:

Annika sa...

Kan tro att du börjar känna lätt resfeber nu över att du snart ska åka. Men, det ska nog ordna sig med allt. Det brukar ju göra det.
Julfester i rad för dig. Trevligt!!
Kram!

mammaxtre sa...

Den där stressen, den skull man bra gärna vilja slippa. Du hinner, jag lovar :-)

Camilla sa...

Annika:
Jag brukar normalt aldrig drabbas av resfeber förrän dagen innan jag ska åka. Men nu..
Säkert beror det nog på att jag har en hel del kvar att göra här hemma. Tiden är ju rätt begränsad:)

De var trevligt med julfesterna. SYnd bara att de var samma helg, för jag var helt slut i söndags.
Kram

mammaxtre:
Jag brukar inte stressa så farligt, men nu känner jag att jag ligger långt efter min planering;)

Charlie sa ... sa...

Ja, du hinner! I värsta fall tar du det sista på taxfree ;)

Julen är i full swing här nu, du kommer njuta. Jag har lagt ut lite bilder på bloggen från i söndags

Julfesterna låter trevligt!

Kram

anna of sweden sa...

Kikar in för att berätta att jag har utmanat dig på min blogg idag, men känner att det kanske inte riktigt är läge ... Inte ett stressmoment till, liksom.

Hoppas att du hinner vad du ska och att du inte är allt för stressad när du ska resa iväg.

Loppan flyttar västerut... sa...

Oj, här går det undran. Men var rädd om dig, inte roligt att komma till mannen o vara utsliten o sönderstressad ju. Lova att du stanna upp o andas emellanåt, ok?
Styrkekram

Camilla sa...

Lotta:
Jo, det gör jag nog. Hinner alltså. Julklappar till Tom inhandlar jag i Amerikat. Mycket blilligare:)

Det ska bli kul att se alla juldekorationer, megastyle. Det ser jag fram emot. Och jag kommer att njuta:)
Kram

Anna:
Det kan nog vara bra med en utmaning som avbrott i allt det andra. Så den ska jag hugga tag i.
När det snurrar som värst i skallen drar jag iväg till pållen för lite mys. Det är ju som värsta yogan som gör mig avslappnad och lugn:)
Kram

Åsa:
Så farligt ska det väl ändå inte bli hoppas jag så att jag är helt sönderstressad när jag väl landar:)
Men det är mycket att hålla reda på nu, men det löser sig.
Viktigast är att få ordning på alla julklappar till familjen o skriva alla julkort.
Jag ska stanna upp och andas, dte lovar jag. Eller så drar jag bara iväg till Riskas o rider och gosar lite med honom. Det gör mig lugn.
Kram