onsdag 28 december 2011

Shoppingen fortsatter. Idag mot outlet

Igar drog jag ivag till ett storre shoppingmall, det visade sig ta en evighet att ta sig dit. Vilka bilkoer! T trodde knappt sina oron nar jag talade om for honom hur lang tid det hade tagit att bara ta sig dit. Jag kom hem med lite fynd iallafall. Daremot holl jag pa att bli helt drankt nar jag val kom ut fran jattekomplexet. Regnet formligen vrakte ner. Och sedan upptackte jag att asfalten pa vagarna blir ganska hal av regnet sa det gallde att kora forsiktigt och halla avstand, vilket inte alltid ar sa latt da folk bara vraker sig in med sina bilar mitt framfor nosen pa en.
Shoppingen kommer att fortsatta idag da planen ar att aka till ett outlet for att bl a inhandla div barnklader till ett av mina kusinbarn. Det ska bli jattekul!

Innan dess tankte jag ta en tur pa lopbandet. Tro nu for allt i varlden inte att jag ar varldens hurtbulle for det ar jag absolut inte! Men det funkade bra i forrgar aven om jag trodde att jag skulle kolavippa pa sina stallen da det drog igang med varldens fart. Det var tydligen nagot program som jag fatt in. Men jag var hur nojd som helst med mig sjalv att ha klarat av det hela utan att svimma.
Det dar lopbandselandet har slangt ut sina krokar efter mig ett tag nu, men med bihalor som varkte som tusan var det ju inte direkt lage att vandra runt pa det. Men nu ar det bara lite lite snuva kvar sa da funkar det.

Dags for mig att gora mig iordning och fixa till den dar gps:en sa jag inte kommer vilse. Ahh, vad jag inte gillar den, men idag ar jag nog minsann tvungen.

Ha det gott.

Tjingeling

4 kommentarer:

Annika sa...

Wow, det är bra att du orkar handla.
Själv struntar jag i det, men för dig är det ju en helt annan sak.
Det är verkligen finfina reor nu överallt.
Ja, igår var det uselt väder. Riktigt hemskt. Idag se det mkt bättre ut.
Antar att shoppingen fortsätter för din del?
HAHA.
Kramar och ha det så gott!!!

mammaxtre sa...

Bilköerna i NY gjorde att jag lovade mig själv att aldrig mer klaga på bilköerna hemmavid :-)

Ha det bra!

Charlie sa ... sa...

GPS rules! Här är det nämligen mycket lätt att åka fel. Det går snabbt, det är konstigt skyltat på sina ställen och filerna är inte alla så smart upplagda.

Vilket outlet åker ni till?

Happy shopping!

Kram

Camilla sa...

Annika:
Jag borjar nog bli lite matt pa shopping nu kanner jag. Men Macy's maste jag ju klara av ocksa. Fick presentkort dar av T. Nagon troja eller sa kommer nog att slinka med av bara farten:)
Idag har jag varit pa ett outlet o shoppat, barnklader till mitt kusinbarn. Mycket bra priser. Och finfina fynd pa GAP.

Kram

mammaxtre: Kora bil i NYC kan gora vem som helst galen. Helt crazy. Jag overlater korandet med varm hand till T.
Ha det gott.

Lotta:
GPS ar nog bra, men jag foredrar karta for jag kan memorera den. Saklart kom jag fel tack vare gps-tanten:)
Jag akte till outleten i Jackson har i NJ. Tar val ca 40 min harifran.
Det var bra priser:)

Kram