fredag 9 december 2011

Stormen kom, utan snö. Tack för det!

Ojoj, vad det blåser! Och hela natten har det hållt på med rassel i fläkten och tjutande runt skorstenarna som följd. Ja, ett vansinnigt liv helt enkelt.
Blåsten hade visst lite paus när jag vaknade upp i morse men nu har den tydligen fått förnyad kraft. Huvudsaken är att det inte blev någon snöstorm som det talades om igår. Den där snön får gärna hålla sig borta tills jag kommit iväg på onsdag eftermiddag.

Ikväll ska jag äntligen hem till bästa väninnan för klippning och färgning. Det ser jag fram emot för just nu ser det ungefär ut som skogsmulles frisyr. Och det vet väl alla hur den ser ut? Innan dess tänkte jag passa på att rida. Hoppas att blåsten hinner avta lite innan dess.

Imorgon blir det inköp av de sista julklapparna och sedan är jag färdig med det. Och jag håller på att slå in dem lite då och då. Så imorgon kommer nog alla betsyr med julklappar vara avklarat, åtminstone på denna sidan Atlanten. Sedan är det bara T kvar, men det fixar jag när jag kommer över. Jag har lite idéer om vad jag ska köpa och hoppas att jag hittar det som jag funderat på. Jag har ju över vecka på mig så det ska väl inte vara några problem.

Imorgogn är det dags för Nobelfesten och som vanligt tycker jag att det är kul att se vad folk (ja, damerna alltså) har på sig. Vem kan glömma klänningen som Birgit Friggebo hade på sig ett år och då man trodde att brösten skulle ramla rakt ner i tallriken?! Den var gräslig. Jag tror inte att hon hade med sig något smakråd direkt när hon införskaffade den skapelsen. Och om hon nu hade det så hade nog den personen dålig syn.

Dags att köra igång dagen här med kaffemuggen i ett hårt grepp.

Ha en skön fredag.

Tjingeling

4 kommentarer:

Annika sa...

Och Kungahuset i blåsväder igen...
Som så ofta förr denna tiden på året. Tröttsamt som fan med dem. Med anledning av nobel alltså.
OK, nu kom jag ifrån ämnet...

ANYWAY!!!!
Förstår att du är glad över att slippa se snö innan du ska resa.
Håller tummarna för det bästa resvädret av alla!!!

Ja, Friggebos klänning var verkligen bedrövlig. HAHA!!!
KUL med nobelfesten. Den skulle jag också ha tittat på om jag var hemma. Men nu ska jag vara värdinna för min julfest imorrn istället.
Kram!!

Camilla sa...

Annika:
Ja, det är ju inget nytt som har kommit fram och den där fd kompisen till kungen känner sig nog som en idiot.

Friggebos klänning var ju helt hemsk! Jag håller koll på klänningarna åt dig. Ska bli kul att se vad Victoria har på sig för hon har verkligen bytt stil till det bättre:)
Hoppas att din julfest blir hur lyckad som helst.
Kram

Charlie sa ... sa...

Bra att du påminde mig!!! Nobel it is...jag ska kolla klänningar!

Haha, Friggeboklänningen minns jag. Oj oj!

När åker du? Fick för mig att den var den 8 dec men det var det ju uppenbarligen inte...;)

Kram!

mammaxtre sa...

Vackra klänningar är alltid trevligt att vila blicken på. Friggebos kunde vi varit förutan, det håller jag med dig om :-)

Ha det bra