tisdag 27 december 2011

Dagarna som gick

Goddagens!
Vad usel jag har varit pa att skriva inlagg. Det ar sa att jag skams. Men nar T ar ledig sa forsoker vi spendera all tid tillsammans sa jag hoppas att jag ar forlaten.
Jag hoppas att alla har haft en riktigt bra jul och kunnat njuta ordentligt av helgen.

Sista julklappshoppingen agde rum i fredags. For runt pa en massa stallen som en skallad ratta for att sedan snabbt hem for att sla in alltihopa innan den supernyfikna kom hem fran jobbet. Stada det sista och sedan var jag nastan utslagen. Sa det blev hamtmat istallet for egen middag, det gick lika bra det.

I forra veckan var vi och kollade pa ett hus som verkligen hade slagit pa stort nar det galler utomhusdekorationer. Det var allt och lite till. Dessutom fick man ga in pa deras baksida och spana. Ojoj, sager jag bara! Vi la lite pengar i ladan som gar till ett barnsjukhus, det tror jag alla gjorde faktiskt.

Julafton borjade med en lang frukost, sant gillar jag. Ett samtal hem till mamma for att onska dem god jul och prata lite. Bade mysigt och lite ledsamt, men sa ar det.
Pa sen eftermiddag at vi svenskt julbord, sa langt det nu var mojligt. Och det blev riktigt gott faktiskt.
Sen var det ju dags for paketoppning. Och jag fick en massa jattefina saker. Bland det basta var nog en extern harddisk, nu ska det inte bli fler bilder som ligger i nagon kraschad dator minsann. Eller andra viktiga grejer for den delen.

Juldagen agnades mest at avkoppling och lite mer atande innan det pa kvallen var dags att ga in till grannen for lite tarta. Hur manga som helst kan jag saga!! Och innan dess ost och kex, chips och Gud vet vad.
Det var nastan sa att jag rullade hem sedan. Men gott och jattetrevligt sallskap.

Igar drog vi till moderskeppet, Ikea. Herregud, vad folk det var dar!  De salde galgar asbilligt, och folk var som galna. Man kan ju nastan tro att det inte finns en enda galge i den har delstaten. Nagra sadana skulle inte vi ha. Det blev lite andra grejer istallet.
Pa hemvagen stannade vi vid den narmsta mallen. Jag gjorde nagra bra fynd. Men idag galler det! Jag har shoppingradarn installd pa max och snart bar det av till ett mycket storre shoppingcenter dar jag tankt tillbringa merparten av dagen.

Ha en harlig tisdag.

Tjingeling

1 kommentar:

Charlie sa ... sa...

Halloj där borta i New Jersey ;) kul att ha dig på samma tidszon.

Det låter som ni har det bra och njuter av julen. Jag har bara landat så har jag hunnit till en affär och hittat lite på rea idag. Imorgon hinner jag inte så det gäller att passa på ;)

Tack för din rara hälsning! Det var verkligen helt perfekt i Stockholm. Det gjorde så gott att vara där ett tag.

Kram!e