fredag 30 december 2011

GPS o jag funkar ej ihop

Jaha, den dar gps mojangen som sa manga alskar maste jag saga att jag formligen hatar!! Den dar karringen ar ju helt galen!! Inte undra pa att jag korde fel. Inte en utan tva ganger pa min vag till/fran outleten! Tacka vet jag kartor som jag kan lasa innan o skriva upp en liten lista o sedan memorera. Da brukar allt ga bra, Men med en halvstissig dam  som yrar en massa ar jag helt lost.
Jag gillar inte gps. Och sa a det bara!! Kanks beror det p[ att jag har ett extremt bra lokalsinne, men det hjalper ju knappast nar man befinner sig pa landsbygden i New Jersey!
Jag hittade hem till slut iallafall.

Lite fynd fick jag med mig fran outleten, inte till mig utan till mitt kusinbarn. Ok, jag gjore ett bra fynd till mig ocksa faktiskt. 3 mascara och  2ogonskugga till mindre pris an en mascara skulle ha kostat mig hemma. Sa jag ar nojd.
Jag fortsatter gora fynd o T ar avundsjuk. Erbjod mig att bli hans prosseional shopper men jag tror inte att det funkade riktigt. a andra sidan ska han inte klaga for jag kommer alltid hem med nagot som han behover. Som idag nar jag kopte honom en ny almanacka.
Nu ar T ledig fre plus helgen sa det kommer nog att bli farre upplagg, bara sa att ni vet.
Saknar min egen dator. Varfor tog jag inte med den??

Dags att kolla pa tv.

Tjingeling

8 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag har kört så mycket fel att det är ett under att jag kommit fram ibland. Jag har inte lika bra lokalsinne som du!
Det brukar fixa sig. South, West, East...tillslut kommer det en skylt där det står North l-95 så jag kommer hem.

Visst är det rolig när shopping flyter på och rabatterna avlöser varandra? Jag är forfarande excited över min 50%-are ;)

Har mailat dig på din e-adress som du har på FB!

Happy New Year

kram

Annika sa...

Klart att du fyndar och har dig då du är här.
Japp, nu stundar storhelg och då får bloggar och annat vila lite.
Jag tycker mapquest är bra, jag kör med dem även fast vi har GPS. Gillar också kartor, och kan köra efter dem.

Gott Nytt År!!
Kram!!

Magdalena and Co in US sa...

Jag kan inte leva utan in GPS. Dock investerade i jag i en nyare, aningens dyrare efter att ha använt makens där kärringen var snäll att påpeka att jag skulle svänga precis när jag passerat avfarten.

Har varit mycket sista tiden och jag har inte besökt dig så mycket som jag önskat.

Men jag vill önska en fin kväll och ett nytt år med mycket glädje.

Kram Magdalena

Magdalena and Co in US sa...

Jo, välkommen "hit" glömde jag skriva :)

mammaxtre sa...

Det låter hur trevligt som helst med lite shopping. Jag är inte ett dugg avis, som du förstår :-)

Gott nytt år!

Camilla sa...

Magdalena:
Jag har lanat T's splitternya gps, men jag har liksom svart att koncentrera mig pa den. Ratt vad det ar sa skriker ju donnan till med foljden av att jag nastan kor i diket.
Jag maste saga att jag foredrar karta for da kan jag skriva en egen liten minneskarta och forsoka memorera den. Och det funkar hur bra som helst. Till och med i NYC dar T kor och jag "laser" kartan, for i den stan ar gps helt uselt.

Jag har varit superdalig pa att folja andra bloggar nu medans jag ar har. Jag har ju fullt upp med annat:) Far lasa ifatt nar jag kommer hem.

Kram

mammaxtre:
Shopping ar alltid trevligt, sarskilt nar man kan gora bra fynd. Ok, dollarn ar inte superbillig men det ar anda billigt om du forstar vad jag menar;)
Forstar att du ar avis. Dags att planera en tripp at detta hallet later det som:)

Ha det gott

Anonym sa...

Hoppas allt är bra!
Vi tänker på dig!
Kram från oss alla i Skåne; M, H, C, E, O & j

Stef sa...

Haha ja det där med gps är inte alltid lätt! Härligt att du är i USA igen! Vi var där över jul! Helt underbart var det! Kramar!