tisdag 20 december 2011

Julskyltning & massage

Tyvarr har det blivit skralt med inlagg, men T har varit ledig i fyra dagar sa da har det inte riktigt funnits tid.

Gran har vi inforskaffat, och det blev en riktig Disneygran! Tack Annika for att du lugnade mig;) Jag valde ut granen sjalv for att vara saker pa att den bade var rak och tat. Bilder kommer senare nar jag kommer hem da jag var osmart och glomde sladdelandet hemma, savida inte T tar och laddar over nagra pa datorn. Sa kan det ga nar man packar i sista minuten.

I lordags var det dags for en tripp in till NYC for att kolla in julskyltning och granen på Rockefeller Center. Efter lite snurrande hittade vi till slut parkering. Inte helt gratis kan jag meddela, men vad fasen. Efter att ha lamnat av bilen i ett garage gjorde vi oss redo for att vandra 5 th Avenue upp och ner. Och vad händer då? Jo, ett duvskralle bestämmer sig for att slappa en skit. Rakt i skallen på mig!! T fixade det hela och sen var allt frid och frojd. Det ska tydligen betyda tur sa idag ar det jag som vandrar iväg och köper en lott for att vara med i Mega Million som ar ikväll. $ 152 miljoner kan man vinna. Jag har redan spenderat minst en miljon av dessa redan i mitt huvud.
Massor med folk var det. Jag har nog aldrig sett sa manga manniskor pa en och samma gata i hela mitt liv.
Men julskyltningen maste jag saga var sadar. Jag var inte grymt impad och tycker nog att affarerna hemma gor ett battre jobb nar det galler att fa till julatmosfar. Daremot gillade jag verkligen hur man hade dekorerat byggnaderna. Saa fint!
Vid Rockefeller Plaza var det megamycket folk, men vi hade tur som kom nar vi gjorde for nasta gang vi gick forbi kunde man knappt rora sig dar. Ingen dalig stjarna de har i toppen heller. Gjord av Swarowski med en massa kristaller som gnistrar. en bit over 300 kilo (!) vager den. Inget att fundera pa att satta i den egna granen med andra ord.

Idag sak jag ivag pa massage, en fortidig julklapp som jag fick haromdagen nar vi at frukost. Det kommer att bli valdigt skont. Tyvarr kanner jag att varsta forkylningen ar pa gang hoppas att jag kan mota bort den snabbt. Ater clementiner i mangder nu.

Nehej, dags for en kanna kaffe och lite pyssel innan det ar dags att dra ivag pa massage.

Ha en skon tisdag.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

JA, jag sa ju det :-) DET går inte att få tag på en ful gran här :-)
Synd, synd med förkylningen. Måtte du kunna häva den.
Tycker absolut att du ska visa oss bilder nu!
Du får köpa en sladd, eller så får du köra via Ts dator!
VI VILL SE!!
:)
HA det fortsatt BRA och njut av allt!!
Kram!!

Camilla sa...

Annika:
Du hade helt ratt:) Jag har nog inte sett en ful gran annu.
Forkylningselandet fortsatter, men jag far kasta i mig ett piller o bara kora pa.
Jag maste se till att T laddar over sina bilder sa jag kan anvanda dem.

Kram