onsdag 9 november 2011

Åter på banan och böcker

Nu är jag tillbaka efter ett litet uppehåll. Jag kände att jag inte visste vad jag skulle skriva om. Det händer ju inte så mycket just nu och därför blev det en liten paus.
Men nu är jag tillbaka med förnyad kraft. Och som vanligt kommer det att bli spretigt:)
För jag har insett att detta med att blogga faktiskt är väldigt kul och att jag får möjlighet att få kontakt med andra som läser och lämnar kommentarer. Det är helt fantastiskt! Tack alla ni som lämnar avtryck här och som delar med er av tankar och åsikter!

Vädret här i staden har varit grått i två veckor och nästan hela tiden har dimman legat som ett lock här. Riktig tjocka då man ibland inte ens har sett mer än 5 meter när jag kört hem från Riskas. Det är lite läskigt för man vet aldrig vad som hoppar ut på vägen. Särskilt eftersom det finns massor av rådjur på den sträckan.
Kanske har vädret påverkat mitt sinnestillstånd också. Jag fattar nu varför jag inte är ett större fan av hösten. Snälla, kan vi få ett par dagar med sol för jag blir blir alldeles för nere av detta gråa väder!
Igår sken ialla fall solen inne, då jag och syrran var och hälsade på en gemensam väninna. Och vad himla kul vi hade! Massor av skratt medan vi satt och åt en underbar frukost som hon hade dukat upp. Det var verkligen en riktigt bra start på dagen. Sådant borde man definitivt göra oftare.

Väninnan jobbar i en bokhandel och har mängder med böcker. Och i köket finns det alltid en massa mysiga kokböcker att bläddra i. Och vad hittade jag där om inte Maria Montazamis nya bok.



Den var jag ju tvungen att bläddra lite i. Och är man ute efter en bok med en massa härliga bilder och lite citat från Maria, ja då det helt klart ett bra val, men som kokbok vet jag inte om den ger så mycket. I så fall finns det nog bättre alternativ.

Själv är jag väldigt sugen på denna efter att ha bläddrat igenom den. Så mycket gott. Och en massa härliga recept på mingelmat. Den står på min önskelista och kanske några till:)

Däremot kommer jag inte att varken önska mig eller läsa Zlatans bok. Vilket tjat det är om denna bok!  Och med tanke på hur mycket som verkar ha "läckt" till pressen så undrar jag vad som finns kvar att läsa. Den kommer alldeles säkert att bli en storsäljare med tanke på förhandsintresset.

Önskar ni er också böcker i julklapp eller är det något annat som står högt på listan?

Hoppas ni får en bra dag. Här har dimman åter rullat in så jag ska pyssla lite här hemma. Kanske läsa lite också.

Tjingeling

3 kommentarer:

Annika sa...

Vad skönt att du är "back inte the game". Jag har saknat dig!
Jag vet, november är en tung månad hemma, mörk och dimmig. Inte så roligt, men det blir snart bättre!
MM kokbok bryr jag mig verkligen INTE om. Däremot låter boken om mingelmat mkt, mkt intressant. DEN skulle man ha!
Zlatans bok skulle jag inte heller bry mig om. Jösses vad jag tycker Z är uttjatad på alla plan. Hörde på Mannheimer och Tengby där en sportjournalist -och andra- sa att då Zlatan spelar med landslaget går det sämre därför att Z är KUNGEN och ingen annan spelare vågar satsa så hårt då. Galet. Landslaget spelar bättre så Z inte är med...
Så ja, jag är less på honom på många sätt.

Men superglad över att DUUUUU är tillbaka!!!
KRAMAR!!

Charlie sa ... sa...

Ja, roligt att du skriver igen!!!

Zlatan är inte något jag intresserar mig för alls...MM kan också behålla sin kokbok däremot mingelmat! När jag kommer till Sverige ska jag njuta av alla fina kokböcker och slå till på någon. Eller önska mig...

På B&N kan jag glömma tid och rum! Dax att ta mig dit nu, brukar bli oftare så här års. Gillar att ta en god latte innan jag helt försvinner in i böckernas och tidningarnas värld.

KRam!

Camilla sa...

Annika:
Tack bästaste Annika! Ibland känner jag mig helt osäker på mitt sätt att skriva. Rapporter är jag rätt duktig på, men det är skillnad mot att skriva om mina tankar. Men nu har jag betsämt mig för att bara köra på i min spretiga stil:)
Ibland hamnar jag i svackor, tack och lov inte så ofta längre. Men jag kände att skallen var helt tom och att det inte fanns ngt alls att skriva om.
Mörkret är mysigt, delvis kan jag säga. Men den här j-a dimman gör mig galen!

När dte gäller böckerna håller jag med dig. Mingelmaten är den som finns på min vill-ha lista, absolut. De andra kan jag klara mig utan. Även om MM's bok innehöll fina bilder.
Zlatan är jag så trött på att jag håller på att spy.

Jag är så himla glad att ha träffat dig genom bloggvärlde. Tänk att det finns så härliga folk som bara svävar runt där i cyberspace:)

Stor kram!

Lotta:

Tackså mycket! Ibland blir det sådana pauser när sinnestillståndet går i moln. Hösten kan göra mig lite nere. För mörkt och kallt.

Mingelmat skulle du gilla! Massor av härliga recept och bilder. Det finns flera kokböcker av dessa två systrar som är lika fina och som du nog skulle gilla.
Men både Zlatan och MM's böcker kan jag klara mig utan, faktiskt.

Jag älskar B&N! Där kan jag spendera några timmar utan problem. Sen gillar jag att man kan ta en kaffe och läsa några tidningar. Undrar om det är en så himla bra affärsidé egentligen eftersom folk gratisläser tidningar istället för att köpa dem?
Snart kommer jag också att vandra runt där:)

Kram