fredag 11 november 2011

Äntligen!! Solen är här

Jag måste bara skriva det. Solen skiner från en klarblå himmel!! Fattar ni, två veckors dimma har äntligen lyft och försvunnit. Jag känner hur mycket piggare och gladare jag genast blev. Det finns nog inget som kan förstöra min dag nu:)

Jag sitter här med en stor kopp kaffe och funderar på om jag ska in till stan en sväng idag och handla lite julklappar till min systerdotter. Hon fyller dessutom sju år den 27 december. Och normalt sett brukar det ju vara hur lätt som helst att handla till små tjejer, docor och Barbie brukar ju stå högt i kurs. Men inte här inte. Hon gillar inte sånt. För lilla A älskar att pyssla! Det senaste hon har lärt sig är att virka. Ja, ni fattar att det inte är helt lätt. Men jag ska köpa henne ett barnbroderi tänkte jag eftersom jag tror att det är något som kommer att gilla. Och så ska jag kolla efter ett scrapbookset för barn. Hon ska nämligen få en kamera i födelsedagspresent eftersom hon älskar att fota. Och hon tar riktigt bra kort faktiskt. Och kameran är rosa förstås, älsklingsfärgen framför alla.

Jag har nu äntligen lycktas läsa ut boken som jag hållt på med ett bra tag. Inte för att den varit dålig, men det måste nog vara rekord för mig att hålla på med en bok i två månader eller så. Anledningen till att det tagit sådan evinnerlig tid att ta sig igenom mindre än 400 sidor är nog att jag inte har varit sådär himla sugen på att läsa eller att jag har varit alldeles för trött när jag väl kommit i säng.
Hur var den då? Jodå, helt ok tyckte jag. En bra historia om Vicki som öppnar en butik med vintagekläder. Och när hom kommer i kontakt med Mrs Bell, som vill sälja massor med kläder, väcks hemligheter till liv. Det visar sig att Vicky och Mrs Bell har en hel del gemensamt.
Är man ute efter en feelgood-bok så kanske denna kan vara något.


Just nu håller jag på att lista ut vad för bok som jag ska ta med och läsa på den långa resan västerut. Först blir det ju tåg i tre timmar till Köpenhamn och sedan ungeför lika många timmars väntan där innan det är dags att kliva på flyget. Jag har en bok av Tony Parson som heter Mannen och Pojken liggande här hemma. Är det någon som läst den eller någon annan bok som är en riktig sidvändare? Kanske skulle jag ta och försöka hitta någon bok av James Patterson som brukar vara en säker sidvändare. Får väl se. Det kanske till och med blir två, för säkerhets skull liksom.
Just nu ligger en deckare av Ann Rosman här bredvid och väntar på att jag ska bli helt uppslukad av den. Jag önskar så att jag kunde sätta mig ner och skriva ner en historia som fängslar, precis som många författare är så bra på.

Nej, nu ska jag fortsätta pimpla kaffe och öppna boken som jag hoppas kommer att uppsluka mig totalt:)

Tjingeling

3 kommentarer:

Annika sa...

Men vilken duktig systerdotter du har som är så pysslig och duktig!
När du kommer till US får du besöka Michaels och köpta grejjer till henne. De har ju pyssel i parti och minut där!
Roligt med kamera för henne.
Ja, snart är du på väg. VAD roligt.
Kram!!

Charlie sa ... sa...

Michels är fab! Gå in på deras hemsida och signa upp dig för nyhetsbrev eller kolla deras "specials" -- alltid rabattkuponger och du kan tjäna en del på det.

Ah, vad skönt att läsa. Jag hinner inte allt jag vill men skulle vilja sitta och bara njuta av en god bok. På ett tåg till Köpenhamn låter helt perfekt!

Kram och trevlig helg

Camilla sa...

Annika:
Ja, hon är verkligen pysslig. Och har faktiskt alltid varit det. Dockor tycker hon bara är trist.
Jag måste besöka Michaels för att se vad jag kan hitta där. Tack för tipset:)
Kram

Lotta:
Ah, vilket bra tips! Det ska jag göra:)

Boken jag läser nu är faktiskt riktigt bra. Mycket bra språk faktiskt. Kanske köper jag en till av samma författare innan jag drar iväg. För det är lång resa, med väntetid blir det ca 15 timmar. Inte underligt att jag oftast känner mig som ett vrak när jag väl kommer hem till T. Det brukar bli tidigt kväll:)
Kram