torsdag 10 november 2011

Helt i onödan

Hej hopp, ny dag utan planer.
Jag kan ju börja med att rapportera dagens väder. Samma som de senaste två veckorna, med andra ord dimma. Idag lite tjockare faktiskt. Men jag hoppas att den kommer att lätta lite under dagen. Imorgon ska dte tydligen bli lite sol. Vi får väl se hur det blir med det.

Annars kan jag meddela att jag vaknade tidigt för, enligt min hjärna, hade jag tvättid tidigt. Kravlade mig ur sängen, släpade in tvättkorgen i hissen och sedan bar det av neråt. Och gissa vad? Jag har tvättid. Imorgon eftermiddag!! Fasen, vad jag hatar det när jag inte kollar ordentligt innan. Hade ju trots allt skrivit upp rätt tid i min kalender. Jag kunde ju ha legat kvar i sängen, läst lite mer i min bok som jag snart har läst ut och sedan lurva runt i min morgonrock i en timma eller två istället för att dra på mig en massa kläder, helt i onödan.
Tomten, jag önskar mig en alldeles egen tvättstuga! Bara så att du vet.

Igårkväll blev det en kanna te och en macka framför TVn. Bonde söker fru och Berg flyttar in stod på programmet.
Nu är det bara två tjejer kvar hos varje bonde och kampen kommer att hårdna. Får väl se hur det kommer att gå. Undrar om det blir några kärlekspar i årets version. Just nu verkar det inte finnas några självklara.
Carina Berg flyttade igår in hos Dr Alban, ni vet han med ananasfrissan. Himmel, vilken pedantiskt person! Han städar hemma minst två timmar om dagen! Och allt måste stå perfekt. Tur att jag inte bor ihop med honom då hade jag nog blivit galen.
Förra veckan var hon ju hos Jesper Parnevik i Florida. Jisses, vilket hus han och hans familj bor i! Sovrummet var väl sisådär 200kvm!!! Helt sjukt.

I detta avlånga land finns det väl ingen som kunnat missa att Zlatans bok släpptes igår. Det tjatas så in i bänken mycket om den att inte ens Tomas Tranströmer kommer i närheten av uppmärksamhet. Och då ska han ändå få Nobelpriset. Det känns inte helt ok om jag säger så.
Zlatan är en person som inte intresserar mig det minsta. Han har en extremt kaxig attityd och jag fattar faktiskt inte hur han kan hålla på med lagsport egentligen. Men det är ju kul för honom att det gått så bra i hans karriär, men läsa hans bok? Nej tack, DET kommer jag inte att göra.

Detta årets Mello såg jag inte en enda gång. Så fort jag läste att Babbsan skulle vara med så var det beslutet taget. Och nästa år kommer jag att fortsätta bojkotta denna tävling. För vet ni vem som ska vara med? Björn Ranelid!! Och inte som programledare för då hade de väl fått förlänga programmet med tre timmar varje gång. Nej, han ska sjunga! Bevare mig väl säger jag bara. Mellon når nya bottenrekord. Kanske dags att lägga hela programmet i malpåse.

Eftersom det inte blev någon tvättning idag så kommer jag nu att ägna den tiden till att läsa ut boken som jag har hållt på med rekordlänge nu.

Tjingeling

3 kommentarer:

Annika sa...

Det där att Björn Ranelid ska vara med i mellon är ett stort skämt.
Har den karl'n ingen självbevarelsedrift ALLS?
PINSAMT!!
VILL han bli till åtlöje? För det kommer han att bli!

Zlatan är så förbannat jävla tröttsam (ursäkta). Så less på honom att jag vill skrika, och jag bor inte ens hemma!!
Det är illa att hans bok får mer uppmärksamhet än T Tranströmer.

Jag såg Carina Berg hos Parnevik och fick riktigt dåliga vibbar vad gällde honom. Gillade honom inte...OMG, NO!!!
Men Carina gillar jag. älskar den där progrmserien.
Själv håller jag på att beta mig igenom Ensam mamma söker...
:-)

Kram!!!

Charlie sa ... sa...

Zlatan är inte min grej heller, i rätt sammanhang och i lagom dos kan Ranelid passa in ;) Vad är Mellon undrar jag. Måste titta vad det är för program.

Jag ligger efter för jag har inte sett Carina flyttar in, men gillar tidigare program!!

Kramar

Camilla sa...

Annika:
Jag trodde nästan att jag skulle smälla av när jag läste det! Nu har han väl nått sitt lågvattenmärke. Han var ju med i Let's Dance för inte så längesedan också. Men sjunga?! Till och med Jan Guillo reagerat.

Zlatan är jag också evigt trött på.

Berg flyttar in är ett lite mysigt program. Jag gillade när hon flyttade in hos Bert Karlsson i nån tidigare säsong. Hon skulle lära honom att städa & han hade noll koll:)
Ensam mamma söker kollar jag också på:)

Kram

Lotta:
Nejdu, Zlatan-febern har hållit landet i ett alltför långt grepp. Ungefär som en snöstorm som varar i flera år:(
Ranelid gillar jag, i lagom doser. Annars kan det lätt bli för mycket eftersom det tar en evighet innan han kommer till saken.
Mellon är bara en förkortning på Melodifestivalen. Och det är där han ska vara med. Och sjunga!! Kan du fatta? Jag trodde inte mina ögon när jag läste det.

Berg flyttar in får du spana in igen:) Jag gillar det programmet. Ingen tävling. Och de programmen är få nuförtiden.

Kram