torsdag 4 augusti 2011

Redo för nya tag

Efter tre dagars välbehövlig ledighet var det tillbaka till verkligheten idag igen. Fylld med ny, frisk energi.
Jag har absolut inte gjort någonting mer än att rida ett par gånger, varit på barnteater i form av Pettson & Findus på Bastionen (väldigt kul faktiskt) och premiärbadat (det var nog inte mer än 19 grader, typ). Jag ni fattar ju själva att tempot varit minst sagt lojt. Och det var välbehövligt för de senaste veckorna har jag varit väldigt trött och knappt orkat mer än att jobba och ta hand om pållen. Att ta hand om mig själv har det liksom inte funnits någon ork till. Men det har jag gjort nu. Så nu känner jag mig som vanligt igen och det är skönt.

I helgen är det full rulle här i stan med en massa folk som simmar, springer och cyklar. Det är dags för Kalmar Triathlon, ett återkommande evenemang som brukar locka en del entusiaster. Själv skulle jag aldrig utsätta mig för något dylikt, men jag har full respekt för dem som genomför det.

Dags för mig att krypa ner i sängen med en bok innan det är dags att dra igen korpgluggarna för idag.

God natt

5 kommentarer:

Loppan flyttar västerut... sa...

Vad skönt att du är fit for fIght igen. Låter jobbigt med triathlon, betydligt skönare med sängläsning och blandade småritter på riskas tycker jag. Sov gott! Kram

Charlie sa ... sa...

Så skönt att du haft en soft ledighet, precis vad som behövs ibland! Roligt att du skriver på din blogg också, tänkte just på att det var ett tag sedan ;)

Hoppas du kan behålla den sköna känslan och energin nu, och inte kör igång igen i "180" - viktigt att ta hand om sig!

Kram

Magdalena and Co in US sa...

Härligt att du haft ledigt. Det var du väl värd. Kramar

Camilla sa...

Loppan:

Ja, det känns skönt. Nu känner jag mig piggelin igen:)
Och jag håller med dig om att det där med triathlon inte alls är min grej.Riskas är mer min typ av motion, och det kan vara jobbigt nog. Vi svettas som gnun bägge två:)
Kram

Lotta:
Den ledigheten satt verkligen som en smäck. Men min hjärna kändes helt tom därav inga inlägg. Men nu hoppas jag att det ska skramla till i hjärnkontoret igen:)

Jag ska försöka att varva ner nu efter jobbet och bara vara.

Kram

Camilla sa...

Magdalena:

Tack! Det var så skönt.

Kram