torsdag 25 augusti 2011

Tänkte att jag skulle göra en mindre djupdykning i nyhetsfloran.

I varenda liten tidning så finns det oftast någon liten artikel om hur man lättast och på bästa sätt går ner i vikt. Dessa artiklar kan inte Susanne Eman, 32, från Arizona ha läst. För hon har nämligen som mål att bli världens tyngsta kvinna! Just nu väger hon 330 kilo. Och hennes mål är att väga 1 ton!! Med en diet som består av att trycka i sig 21 000 kalorier om dagen är hon på god väg. Jag ska bespara er bild på denna ofantligt stora kvinna, som dessutom tydligen är modell. För vadå undrar jag?
Helt makalöst och smaklöst tycker jag.

Världens börser rasar som gråstenar. Tydligen har det senaste raset något att göra med dyster statistik från USA. Och jag undrar om detta med global ekonomi är så väldigt bra egentligen när allt blir extremt känsligt och ingen människa kan sätta stopp för det ekonomiska fria fall som vi befinner oss i, vare sig man har ordnad ekonomi i landet eller ej.

Kronprinsessan Victoria väntar barn!
Nu kommer Svensk Damtidning att fullständigt gå i spinn. Det är förmodligen det som de har väntat på ända sedan bröllopet förra sommaren.
Själv tror jag att Vickan känner sig lite lättad nu att slippa alla spekulationer. För det kan inte ha varit helt lätt att ha press på sig att bli gravid snabbt som blixten.
Hoppas nu att allt går bra. Och i mars väntas det anlända en ny liten prinsessa eller prins.

Kate Middletons syrra Pippa, hon som nästan stal hela showen när syrran gifte sig med prins William ni vet, påstås ha tagit hjälp på traven för att forma sin bakdel under den avslöjande klänningen.
Ja, vad sjutton. Nuförtiden finns det ju en hel uppsjö med trosor som kan förbättra bakdelen om man nu inte är begåvad med en välformad sådan. Tydligen är det något liknande som Pippa har gjort, enligt folk som har studerat hennes bakdel.
Men uppmärksamhet fick hon minsann så det räckte och blev över.

Tjingeling

Inga kommentarer: