tisdag 23 augusti 2011

Det kommer nog att bli en bra dag

Vaknar upp till en morgon med underbart väder. Solen skiner från en klarblå himmel och humöret är på topp.
Jag tror att det kan bli en riktigt bra dag med först jobb och sedan iväg till pållen för att fortsätta vår träning.

Hör nu på TV att betygsskalan ska ändras igen. Vilken gång i ordningen sker det? Först sifferbetyg, sedan bostavsbetyg och nu A-F betyg. Det känns som om de nu bara gör utredningar för utredningarnas skull. Men nu är det tydligen bestämt iallafall.

Igår drog ju Svenska Hollywoodfruar igång och den härsäsongen verkar det bli lite mer bitskt. En ny fru gör entré så den nya dynamiken kan bli intressant. Nu är det  ju inte så att de springer ner dörrarna hos varandra precis. Men i första avsnittet samlas de hemma hos Gunilla (den nya) och då börjar giftpilarna så smått fara runt. Det kan nog bli mer av den varan då det finns kvinnor som har ganska skarpa tungor, ja förutom Maria förstås. Hon är ju stjärnan i snällhetskategorin.

Igår lyssnade jag på Sommar, i efterhand ni vet. Och personen för dagen var Patrik Sjöberg. En man som av de flesta uppfattas som kaxig, men när man lyssnar på hans sommarpratande så ändrar nog de som har den uppfattningen åsikt. Han är rakt på, precis som vanligt, och jag måste säga att det var väldigt intressant att lyssna på vad han hade att säga.
Ett tips till er som gillar att lyssna på Sommar men som har missat Patriks program.

Nähä, nu är det dags att åka iväg till dagens jobb.
Ha en bra dag.

Tjingeling

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Fruarna i Hollywood hoppar jag över. Jag ser väldigt lite på tv faktiskt.

Patrik Sjöberg har jag nedladdad i min dotters Ipod, dne ska jag lyssna till inom kort. Har förstått att det programmet är bra.

Hoppas att du får den fina dag du hoppas på. Hemma på min gata i stan har vädret inte riktigt bestämt sig. Sol eller mulet, det ska bli spännande att se hur det blir med den saken.

Charlie sa ... sa...

Morgnar som börjar med sol är extra bra!

Visst är det trevligt att man kan lyssna när man vill på Sommar? Jag laddar ner favoriterna. Tydligen har Henkes program haft flest lyssnare. Ingen av mina favoriter hamnade på tio-i-topp.

Kastade ett getöga på Hollywoodfruar som sonen tittar på till frukosten. Gunilla är ett kapitel för sig....;)

Kram och ha en fortsatt skön dag!

Camilla sa...

mammaxtre:
Jag ser ganska mycket på TV. Det är som ett sällskap typ. Däremot behöver jag inte titta på den. Jag är mycket duktig på att lyssna på TV, något som en del har lite svårt att förstå. När T är här kan han byta kanal mitt i:)

Patrik Sjöbergs sommarprogram var verkligen bra. Jag har å andra sidan alltid gillat honom.

Vädret fortsätter att vara fint och varmt. Det gillar jag skarpt.
Hoppas att solen bestämde sig för att skina hos dig också.

Kram

Lotta:
Javisst, är det som du säger med sol. Jag älskar sol!

Och Sommar gillar jag, även att man kan lyssna på program från flera år sedan.
Henkes program var också bra, om du inte hört det så är det ett tips.

Hollywoodfruarna kommer att bli kul att följa den här säsongen. Och Gunilla kan nog bli en riktigt festlig karaktär;) Hon är ju.. jag hittar inget bra ord:)

Ha en bra dag.
Kram