onsdag 24 augusti 2011

Moln och regn på vädermenyn

Vaknade upp till.. moln. Tydligen ska det bli varannandagväder nu. Så idag kan vi tydligen räkna med regn. Jahaja, det är bara att gilla läget. Igår var det 23 grader och strålande sol och det var skönt att rida ute. Men så fort solen börjar gå ner så sjunker tempen som en sten.
Det är väl bara att inse att sommaren sjunger på sista versen. Om man av någon anledningen inte tror det så är det bara att ta en tur över Ölandsbron där de nu har kört igång med vägarbete igen. Undrar när eller om de någonsin kommer att bli klara. För när de är färdiga med en sak tar det bara ett eller två år och sedan kör de igång med något annat projekt.

Jag var en snabb sväng på Ikea igår. Det var inget särskilt jag skulle ha, jag var bara ute på en spanrunda. Trots det så fick en ny fleecepläd hänga med hem. I limegrönt som verkar vara min nya favvofärg. Jag är helt chockad. Jag som aldrig har gillat grönt! Och lite orolig blir jag allt för tänk om jag börjar gilla orange helt plötsligt. Den färgen som jag absolut INTE gillar. Men där går nog gränsen faktiskt. Dessutom är jag ju inte överförtjust i andra nyanser av grönt än just limegrönt.
Ja, så kan det tydligen bli:)

Tjingeling

4 kommentarer:

Loppan flyttar västerut... sa...

Varannandagsväder är ju klart bättre än varjedagsregn ändå. O limegrönt är coolt, älskar!
Kram

Charlie sa ... sa...

Vet inte när jag kom hem från Ikea tomhänt. Kan räkna dem på min ena hand ;)

En fleecefilt är alltid bra att ha. Jag tycker limegrönt är tufft.

Kyligare kvällar här med nu men varmt och skönt
på dagarna just nu iallafall

Kram!

Camilla sa...

Åsa:
Så sant så. Men just nu ösregnar det faktiskt. Och jag som precis tänkte dra till pållen. Det får minsann vänta. Inte kul att hämta in en dyngsur häst nu när de går ute 24/7. Det går ju inte direkt att torka dem med hårtork:)
Jag har blivit helfrälst i limegrönt nu;)

Kram

Lotta:
Jag tror inte heller jag kommit hem från Ikea utan något. Även om inköpte inte är stort blir det alltid något.
Limegrönt dyker upp både är och där hemma nu:) Särskilt i badrummet verkar det som.

Kram

mammaxtre sa...

När jag var liten hade vi oranga köksluckor. Efter det traumat blir det inga oranga färdger för min del :-)

Det blir kallt när solen går i moln. Tråkigt!

Sköt om dig