söndag 7 augusti 2011

Helgen är över

Oj, vad jag ser fram emot morgondagen. LEDIG står det på schemat. Inget kan vara skönare efter en helg med triathlondeltagare och en hel bunt med bröllopsgäster och två brudpar på jobbet.
Men tillsammans med en massa duktiga kollegor så gick det hela bra.

Nu rustar sig stan för nästa begivenhet; Kalmar Stadsfest som går av stapeln nästa helg. Här står evenemangen som spön i backen som ni märker. Och förhoppningsvis så kommer den ömma modern att ställa till med kräftskiva på lördag. Hoppas att det nu blir av för hennes kräftskivor brukar inte gå av för hackor.

Lite roligheter att se fram emot är resan med jobbet i september. Den 8 september drar jag iväg till Franska Rivieran med några kollegor för några dagars avkoppling. Det ska verkligen bli roligt. Vem säger nej om man blir bjuden? Inte jag iallafall.
Ska ladda kameran så att jag kan ta en massa foton.

Idag har det regnat mest hela dagen och vad jag hörde på jobbet så hade natthimlen lysts upp av en massa blixtrar. Jag märkte inget av åskvädret som tur var. Men däremot väcktes jag av att det regnade när det smällde på takfönstret ovanför sängen. Det var bara att krypa upp och stänga det innan det rann ner i sängen. För det kan jag klara mig utan.
Men alla dessa väderomslag får mig att drabbas av en massa huvudvärk. Det är verkligen ingen höjdare. Men nu hoppas jag att det kommer att avta.

Nej, nu är det snart dags att krypa ner i loppelådan så att jag är redo för morgondagen. För då har jag en massa planer att genomföra.

Hoppas ni haft en riktigt bra helg.

Tjingeling

1 kommentar:

Charlie sa ... sa...

Skönt med ledigt efter en intensiv helg! Det låter trevligt med alla evenemang, antar att det drar mycket besökare och det är ju bra :)

Å, härligt att åka till Frankrike, mitt favoritresemål!

Du har något härligt att se fram emot

Kram och ha en rikigt avkopplande dag i morgon