måndag 8 augusti 2011

Stor.. och GIGANTISK


Det finns en hel del fina båtar att titta på i hamnen nu. Denna var stor med jaccuzzi på det övre akterdäcket.
Men det är ingenting mot den privatägda yachten, nedan, som nu ligger vid en annan kaj då den inte går in i gästhamnen.


Jag fick stå ganska långt bort för att få med hela båten på bild. Och det är kanske inte så konstigt med tanke på att den är 85 meter lång och den 56:e största privatägda yachten i världen.  En mycket välbärgad tysk äger denna vackra skapelse som är värd 100 miljoner dollar.


Jag kan mycket väl se mig ligga i en solstol under ett paraply med ett glas iste i handen i sällskap med en massa vänner. Eller vad säger ni?

Men jag vågar inte ens tänka på vad det kostar att tanka henne. En halv årslön eller så kanske.



Jag får fortsätta drömma:)

Tjingeling

8 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Gigantisk var vara förnanmnet...wow! Enorm båt. Skulle gärna sitta där med iste jag med!

Kram

Camilla sa...

Lotta:

Vi skulle kunna sitta där och bli serverade iste och lösa världsproblemen tillsammans.
Den är verkligen enorm och syns hur väl som helst från Ölandsbron.

Kram

Loppan flyttar västerut... sa...

Men oj! Läskigt stort fartyg nästan. Jag vill också dricka iste med er under ett parassoll o guppa lite i kalmarsund. Vi kanske skulle kunna få låna den? Jag kan tyska, jag slår snubben en pling....
Packa ni så länge! Kram

Camilla sa...

Åsa:

Ja, ring honom så vi kan få ett par dagars avkoppling. De får gärna flytta fartyget under tiden för här skiner solen med sin frånvaro just nu. På så vis får vi ju tid att utforska ut hur den ser ut inuti:)
Väskan är redo;)

Kram

mammaxtre sa...

Helt galet stor båt.

Ha det fint

Camilla sa...

mammaxtre:

Ja, den var inte liten precis. Men fin:)

Stef sa...

Oj herregud! Den är ju massiv, och säkert superlyxig, härligt att få glassa runt på den! kramar

Camilla sa...

Stef:
Jodu, den där skutan går inte av för hackor:) Och hur den ser ut inuti vågar jag knappt ens ägna en endaste lite tanke;)

Kram