torsdag 25 augusti 2011

Jag har en plan

Sitter och tittar på mitt nya favvoprogram på TV3, True Talent. Måste säga att än så länge gillar jag det här konceptet mer än Idol faktiskt. Tre jurygrupper sitter med ryggen mot den som sjunger och 50% av varje jurygrupp måste gilla personens röst, och då vänds de om. För att gå vidare krävs att alla tre jurygrupperna vänds om. Coacher är Tommy Körberg, Pernilla Andersson och Danny.
Jag gillar detta att det hänger på rösten och inte hur folk ser ut eller vad de har för utstrålning.
Kommer att fortsätta att sitta klistrad de kvällar jag har tid.

En liten plan håller på att utkristalliseras i mitt huvud. Och den består av att ta med syrran till Stockholm i höst och träffa våra kusiner som bor där. Gud, vad det skulle vara kul! Det är så himla sällan vi gör något tillsammans eller ens ses. Dessutom har jag en kollega som precis flyttat dit och har fått ett jobb på ett hotell där, så jag hoppas att hon kan ge oss ett bra pris.
Det var evigheter sedan jag och syrran var iväg någonstans så det är verkligen på tiden. Roligast hade varit om de kunde hänga med till USA, men det får vi nog skjuta lite på. Syrran lider nämligen av extrem flygrädsla, eller det är nog mer känslan av att vara instängd och inte kunna komma ut. Trots det har hon flugit till Thailand, Indien och Kina. Tuff tjej, även om hon mår så dåligt så att det inte är klokt. Vet inte om jag hade gjort detsamma om jag ska vara ärlig.

Imorgon, efter jobbet, bär det av till kyrkogården för att sätta lite blommor hos min älskade pappa som skulle ha blivit 71, men som lämnade oss alltför tidigt. Jag saknar dig varje dag pappa.

På kvällen ska jag och bästa väninnan K gå på trav här i stan. Kul och hoppas att vi vinner några kronor när vi ändå är där:)

Tjingeling

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Det låter jättetrevligt, att åka till Stockholm med din syrra! En bra plan ;) Vet att det är mycket nytt och spännande att besöka. Jag har en hel del på min lista

Jag blev berörd att läsa om din pappa. Han är jämnårig med min.

Stor kram Camilla!

mammaxtre sa...

Din plan låter trevlig tycker jag. Stockholm är en vacker stad, och jag bor ju i närheten :-)

Ha det fint

Marie sa...

Jag gillar också True Talant bättre än Idol, av samma anledning som du. Jag är så himla trött på att allt ska hänga på utseendet! I slutändan är det ju ändå sångrösten som gör det. Jag förstår om du saknar din kära far! Han tittar med störta sannolikhet ner från himlen och ler när han ser hur bra du har det! Kram!

Camilla sa...

Lotta:
Ja, jag hoppas att det blir av. Hon vet inte om planen ännu;) Jag skulle vilja gå på Fotografiska som jag läst så myckett om. Det skulle vara spännande.
Götet är ju annars min stad där jag bodde i 12 år.

Tack för omtanken Lotta! Det har varit en jobbig dag.

Kram

mammaxtre:
Javisst gör den:) Stockholm är trevligt, även om hjärtat slår extra för Göteborg. Men det får jag ta en annan gång.
Precis du bor ju i närheten oxå:)

Kram

Marie:
True Talent är helt klart bättre.

Ja, saknaden är fortfarande jobbig. Jag undrar om det aldrig kommer att bli lättare vissa dagar.
Tack för dina ord min älskade vän:)
Kram