tisdag 31 maj 2011

Värmen är här

Vaknar upp till en morgon med helt underbart väder. Sol, ingen vind och redan 18 grader (om nu inte termometern ljuger, sånt vet man aldrig). Och då är klockan inte ens 7. Med andra ord så kommer det att bli riktigt varmt idag. Härligt!
Dessutom är det skönt att jag idag inte kände mig som ett vrak när jag vaknade. Bara en sådan sak får mitt humör att vara på topp. För att känna sig som en sengångare med klister under skorna är faktiskt ingen höjdare alls.

Igår kväll blev det mest TV och jag tittade på premiären av Real Housewives of Beverly Hills på TV3. Och jag måste erkännna att jag spanar på dessa program. Tidigare har serien visat housewifarnas liv i NJ och NYC. Och jag är helt förundrad över hur det kan ta flera veckor att organisera en liten tennismatch mellan 4 pers eller hur en del kvinnor behöver 4 nannies för att ta hand om två barn. Vad gör de hela dagarna? Vissa av kvinnorna i Beverly Hills-varianten verkar iallafall ha egna karriärer. Men vad gör de andra som har nannies och folk som gör allt? Shoppar de hela dagarna eller?
Som om jag inte fick nog av housewifarna så körde Bacherloette igång precis efteråt. En ännu mindre begriplig serie. Men vem sjutton bryr sig om det när det handlar om maximal verklighetsflykt för en timma eller så?
Innan jag hamnade i Beverly Hills genom TV-rutan så tittade jag på Victorias liv. Ett program om en liten tjej som svårt hjärtsjuk fick ett nytt hjärta. En härlig. tapper liten tjej som fick tårarna att rinna mer än en gång. Det måste vara varje förälders mardröm att befinna sig i en situation där man inte vet om ens barn kommer att överleva. Starkt program, men så bra.
Som ni märker kunde inte kontrasterna varit större när det gällde gårdagens TV- tittande. Först total närvaro och sedan verklighetsflykt. Ibland är livet fyllt av snabba svängningar.

Dags nu för lite mer kaffe och sedan iväg för dagens arbetsinsats.

Ha en skön dag.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Det är bra med kontraster.
Mellan verklighet till saga.
Har bara sett Real Houswives of DC och det var fan så vidrigt. Såg det mest för att jag var nyfiken eftersom det var här i mina områden, men suuuck!
Ja, vilken grej denna houswife serie har blivit.
Bachelorette orkar jag inte med, har väl sett för många, eller ngt :-)
Men jag vet, börjar mam titta så fastnar man :-)
HIHI!!
Kul med TV är det iaf!!
KRAM!!

Camilla sa...

Annika:
Den där typen av serier är helt beroendeframkallande. Undrar vad det beror på? Kanske behöver man lite verklighetsflykt för ett tag.
Även om det är världens sämsta typer av TV så sitter jag klistrad framför rutan. Å andra sidan kunde det vara värre. Big brother typ. Det skulle jag aldrig kolla på om det så vore det enda som fanns. Där går gränsen.

Kram