torsdag 26 maj 2011

Tjejlopp och sjukstuga

Igår gick Drottning Margareta Loppet av stapeln här i stan. En 5 km lång runda i fin miljö där nästan halva sträckan går längs vattnet och med nästan 4000 tjejer som väller fram. 10 pers från jobbet var med, och jag var en av dem. Premiär för mig. Fast nu sprang jag ju inte som halva styrkan gjorde. De gjorde det så bra utan min hjälp:) Så jag och resten satsade på att gå i olika hastigheter istället. Fast jag fick upp rätt så bra fart, med tanke på att det var både barnvagnar, hundar och zick-zackande damer i vägen.  Men det gick hyfsat och jag var i mål före den tid som jag hade bestämt. Tur att vädret var bra även om det gärna kunde ha varit några grader varmare.

Jobbet verkar ha förvandlats till någon slags sjukstuga. En kollega stack sig på en rostagg häromdagen och verkar ha fått någon infektion i fingret, en annan klämde två fingrar i en svängdörr idag och själv slog jag skallen i en kant vid en takkupa. Resultatet av närkontakten med takkanten är en bula som är ganska öm.

Trött som sjutton är jag också. Det har varit mycket att göra på jobbet, men imorgon jobbar jag sista dagen av 7 på raken och sedan är jag ledig hela helgen. Den första sedan i mars. Det ska bli så skönt även om jag har lite planer. På lördag ska jag in till stan för att se om jag hittar en klänning för att ha på ett bröllop i juli. Söndagen ska jag tillbringa hemma hos den ömma modern. Det är ju Mors Dag, så hon bjuder på middag. Syrran med man är i Italien så det blir bara jag och systerdotter A (6 år). A sa idag att hon tycker att det är skönt att ha semester hemma hos mormor. Hon är för skön:)

Nejhej gott folk, nu tror jag faktiskt att jag snart ska gå och lägga mig. Ska bara läsa några bloggar först.

Tjingeling

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Aj, vilka olika incidents ni råkat ut för! Duktig du är som tar dig runt ett lopp. Det har jag inte vågat ännu!

KRam!

Magdalena and Co in US sa...

Varför springa när man kan gå? Akta så du inte blir smittad av rosentaggar. Det verkar oskönt. Härligt att få vara ledig, var tvungen att scrolla upp för att se om jag var på rätt dag när du skrev att du inte varit ledig sedan i mars. Kram

Camilla sa...

Lotta:

Ja, det är inte klokt vad mycket som hänt med folk som jobbar på samma ställe.

Loppet var kul och det var många som gick, en del väääldigt långsamt.
Du skulle prova:)

Kram

Magdalena:

Precis så tänker jag också:) Tror inte att min kropp är byggd för att springa helt enkelt för jag tycker att det är så tråkigt.
Ja, rosentaggar ska man tydligen passa sig noga för. De verkar högst otrevliga att bli stucken av.
Nu blir det min första hellediga helg sen mars och det ska bli såå skönt.

Kram