måndag 2 maj 2011

Klart


Äntligen är jag färdig med min deklaration! Nu var det inte så himla mycket som jag skulle fylla i men det var ett papper som jag har letat efter som en galning. Och imorse, efter flera dagars letande hittade jag pappret. Skönt, nu slipper jag trava iväg till banken och trängas med alla folk.
Så nu är det bara att pipa iväg och lämna in den.

Men innan jag gör det ska jag dra ihop en jobbansökan och få iväg den tänkte jag.

Vädret är ingen höjdare. Kallt och grått, så dagen kommer att ägnas åt inomhusaktiviteter. Jag ska arkivera en massa papper och få styr på det tänkte jag. Mina egna papper har jag stenkoll på, men min pappas papper är det en annan femma med. Han hade säkert koll, men nu måste jag själv försöka få ordning på det hela så att jag inte hamnar i samma letande i framtiden.

Jag har en massa böcker som jag är väldigt sugen på att läsa. Jag har verkligen bunkrat så att jag har läsning för hela sommaren, men det kan tillkomma fler. Nu för tiden är jag ingen supersnabb läsare, och efter mina studier så tror jag inte att jag läste en bok på flera år. Jag var så himla trött på att plöja igenom tusentals sidor på några veckor att jag under en lång period bara läste tidningar.
Men nu är jag tillbaka i mitt läsande igen, och jag har verkligen saknat det känner jag. Det blir ju som ett slags verklighetsflykt och ett sätt att koppla av tankar som ibland snurrar väldigt fort i hjärnan. För mig är det den ultimata avkopplingen.
Just nu är det något väldigt lättsmält som jag läser, men jag har en biografi som ligger och väntar och som verkar väldigt intressant. Så lite boktips kommer att komma längre fram.

Dags för lite koffeinpåfyllnad innan det är dags att ta tag i allt som jag ska göra.
Återkommer nog senare.
Jag håller på att fila lite på ett ämne som jag vet att Annika har väntat länge på, och nu börjar bitarna falla på plats.

Tjingeling för nu:)

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Läsa! Känner precis som du. Jag behöver mina böcker och det finns inget bättre än när man läser något bra, bara längtar tills man får fortsätta. Ibland kommer annat emellan och då blir det en paus. Har du några böcker som du rekommenderar?

Kram

Camilla sa...

Lotta:

Ja, jag läser i perioder verkar det som. Men jag säger som du: jag behöver mina böcker. Mest kanske som vakoppling.
Jag läser både på svenska och engelska och det funkar lika bra.

Några tips är: Sarah's Key (författaren kommer jag inte på just nu). Den var mycket bra.
Jag gillar Nicholas Sparks böcker.
A summer affair av Elin Hildebrandt är en riktig sommarbok. Och så Älskade Krig av Johanne Hildebrandt som jag läste förra året. Den var annorlunda och bra.
Postcard killers av James Patterson & Liza Marklund. Grymt spännande.
Och så avslutar jag med The Beach house av James Patterson.

Det var bara några som jag kom på sådär just nu, men det finns mängder mer som är bra. Det kommer säkert tips här på bloggen.

Kram

Stef sa...

Härligt att deklarationen är klar! kramar

Annika sa...

Ja, det är underbart med en bra bok. Finns ingen bättre avkoppling...
OCH idag verkar ju vädret ha varit vidrigt. PASSADE bra att läsa då!
HIHI, ser fram emot inlägget!!
Kram!!
Jag gillade The Island av elin hilderbrandt. Härlig sommarkänsla i den, och skön igenkänningsfaktor.

Camilla sa...

Stef:

Ja, verkligen. Letade efter ett papper som en tok. Har mycket pappar efter min pappa som jag måste hålla reda på också.

Kram

Camilla sa...

Annika:

Ja, det är så himla skönt att läsa. Jag älskar att bara förlora mig in i en annan värld.
Måste nu be T att skicka över The Island eftersom jag inte kan köpa den via Kindle. Tydligen finns inga av hennes böcker i Europa. Surt tycker jag för hon skriver bra.

Kram