onsdag 11 maj 2011

Vargen kommer

Vilken skön morgon! Ja, fast jag hade ju inte behövt vakna vid 5 utan att kunna somna om. Så det var ju ingen idé att ligga där och vrida och vända sig. Upp och på med kaffet. Å andra sidan kanske det inte var så konstigt att jag vaknade så grymt tidigt med tanke på att jag somnade i soffan innan klockan ens hunnit bli 21 igårkväll. Så kan det bli.

Solen fortsätter att skina med full styrka och kvicksilvret rör sig över 20 gradersstrecket. Bönderna skriker efter regn eftersom det är så torrt att allt som inte är gräsbevuxet skapar moln av damm. Men nu ska det tydligen komma regn och åska ikväll, vi får väl se hur det blir med den saken. Men det skulle nog inte skada mer några regndroppar, även om jag personligen tycker att detta väder gärna får fortsätta ända till oktober.

De senaste dagarna har det rapporterats om vargar både här och där. Här i Kalmar Län tror de att det just nu traskar runt fler än den norska varg som man tydligen vet finns här (den är väl märkt med någon radiosändare tror jag). Kanske är det inte så konstigt att vargarna bestämmer sig för att flytta söderut när de har blivit jagade längre upp i landet. Så inte nog med att man nu ska glo efter älgar, rådjur och vildsvin när man är ute och kör nu gäller det även att hålla korpgluggarna öppna efter varg. Undrar vad som kommer härnäst. Ren kanske?

Jaha, nu kör hundstackaren igång igen. Tur att jag ska iväg och jobba ett tag för jag orkar inte höra den skälla hela dagen.

Dags att snart dra igång dagen på riktigt.
Hoppas ni får en bra dag.

Tjingeling

Inga kommentarer: