måndag 16 maj 2011

Som i en dvala

Vilken mysko dag det har varit. Jag har varit som ett vrak hela dagen och sovit av och till. Å andra sidan har jag länge känt att jag börjar bli sliten både kroppsligt och själsligt. Det hänger väl ihop antar jag. Så idag har inget blivit gjort, inte en endaste liten sak. Hoppas att jag vaknar upp riktigt pigg imorgon med nya krafter.
Vädret har kanske också gjort sitt till då det faktiskt har regnat i omgångar mest hela dagen. Det verkar som om det kan komma att regna under natten också för det är väldigt mulet. Vi får väl se om det är vattenpölar när jag kikar ut imorgon bitti.

Jag beställde lite ny musik igår. Tyckte att det var på tiden med lite nytt, för det var ett tag sedan jag köpte några nu. Förmodligen dimper cd-skivorna ner i brevlådan imorgon eller senast på onsdag. Många kör ju Spotify eller köper musiken digitalt, men jag gillar mina skivor och laddar aldrig ner musik från nätet. Jag är säkert helt ute men det struntar jag i:)

Nej, här kan jag inte sitta och häcka längre. Lika bra att dra mig tillbaka under täcket med en tidning för att invänta John Blunds ankomst.

God natt

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

God natt! Ibland har man sådan dagar som du hade. Det behövs. Jag har inte gjort många knop heller. Helt ok. Så trevligt med lite ny musik. Tycker också om CD-skivor!

Kram

Annika sa...

Ibland kan det vara sådär. Likadant här idag, bara regn och rusk. jag känner mig sömnig just därför.
Idag hoppas jag att det är en bättre dag för dig!
Kram!!

Magdalena and Co in US sa...

Håller med om att det är känsla med skivor. Själv vägrade jag ställa undan min skivspelare a la gammal modell. Och till allas glädje vid sena fester kom raspiga Boney M och Billy Idol fram. Nu är de alla väl förpackade i tryggt förvar i Sverige och jag har gått över till latheten med Spotify. Som jag faktiskt kan rekommendera, just för att de har alla de där låtarna man minns. Hoppas du sov gott

Stef sa...

Hoppas att du mår bättre snart! kramar

Camilla sa...

Lotta:
Det verkar som om komatillståndet fortsätter. Undrar om jag håller på att bli utbränd eller nåt?:) Kanske beror det på att jag inte varit helledig en enda helg sen i mars. Men nästa helg så verkar det som om jag kommer att vara det:) Tack och lov.

Kram

Annika:
Här har vi fint väder, förutom i måndags då. Men lika trött ändå.
Jag hoppas på bättring.
Hoppas regnandet har upphört.
Kram

Magdalena:
Åh, jag älskar mina skivor. Även om jag bytt ut vinylerna mot cd. Gamla skivor kan man ju få tag i till väldigt bra pris. Men nu blev det nytt.
Jag har Spotify också och tycker att det är kanon för att lyssna på datorn. Men jag kör mycket cd i bilen, när jag inte lyssnar på radio. Kan rekommendera Mix Megapol på fredagar från kl 18 (svensk tid) för då kör de Förfest med det bästa från 80- och 90 talet. Super! Det får du ratta in på nätet.
Kram

Stef:

Tack! Det hoppas jag också för det här är hopplöst:)
Kram